חדשות וחדשנות בחינוך >

נחנכה האולפנה הצומחת של אמית קריית מלאכי: אולפנת ‘הנני’

בהתרגשות ושמחה נחנכה באופן רשמי השבוע האולפנה הצומחת של קרית החינוך אמית קריית מלאכי: אולפנת ‘הנני’.

בארוע המרגש שהתקיים השבוע השתתפו ראש העיר קרית מלאכי אליהו זוהר, מנהל אגף חינוך אבי אדרי, סגן ראש העיר שמעון חזן, מנהל הגרעין התורני נריה אופיר חיים, הרב אשר אבידן רב במרכז עיר, אביעד גבאי מנהל קרית החינוך, צוות המורות באולפנה, משפחות התלמידות וכמובן התלמידות עצמן.

עם הגעת האורחים, הציגו בפניהם התלמידות מעט מהעשיה והפרוייקטים הייחודים, לאחר מכן התקיים טקס הסרת הלוט על ידי שמעון חזן וחשיפת שם האולפנה ‘הנני’ שנבחר אחרי תהליך ארוך ומדייק, קביעת מזוזה על ידי הרב אשר אבידן וכניסה למבנה המחודש.

אולפנת אמית ‘הנני’, הוקמה כדי לתת מענה לבנות דתיות שרוצות ללמוד ברצינות ולגדול בתורה ובמידות טובות. באולפנה הבנות גדלות צומחות מתוך השפעה וחיבור לקודש, אמונה, ועבודת ה׳. שאיפה להיות נשים גדולות שחיות ומקיימות את התורה מתוך יראת שמים ואהבה. בנחת, בשמחה. היום שלנו נפתח בלימוד תורה, וכל מה שמתרחש באולפנה נובע מהקודש.

האולפנה רואה ערך רב להיות שייכת לקהילה, ולהתחבר אליה. הנתינה והחיבור לכלל, שליחות וחיבור לעם ישראל הם חלק בלתי נפרד מהחיים באולפנה. בכל שבוע הבנות מתנדבות שעתיים שבועיות באופן קבוע, ולעיתים אף יותר מזה.

תהילה ברויאר, תלמידת האולפנה: “באולפנה מרגישים בבית, כל יום בה הוא יום מיוחד. יש אווירה של אחדות של אהבה, כנות, נכונות לעזור, ליצור, להגשים ולפעול. אווירה תורנית מיוחדת, לא מכפיה אלה מבחירה ורצון לפעול למען הכלל בדרך של אחווה”.

התלמידה טליה כלפון הוסיפה: “יש פה חבורה של בנות שאחת למען השניה כל הזמן ובכל מצב אולפנה שלנו מחנכת לראיית הטוב, לתורה ולמידות, לשותפות ולהדדיות. חוץ מהלימודים הרציניים יש לנו המון פעילויות חברתיות ערכיות שנותנות לנו חוויות בלתי נשכחות”.

מנהלת האולפנה, נגה ותרי: “האולפנה היא קרקע לצמיחה- כל אחת בעצמה, וכחבורה, מתוך אמון עמוק, כבוד, עין טובה וכנות. שמתבטאים בשיח והתבוננות, שותפות מלאה ולקיחת אחריות. בכל יום מערכת הלימודים נפתחת בשעה של שיח קבוצתי שמלמד הקשבה, דיבור כנה וללא ציניות. בכל סביב יום בנושא אחר. ההגה של האולפנה מונח בידיים של כולן. לכן כל בת באולפנה שותפה באחת מהוועדות הרבות- עיצוב, פדגוגיה, חברתי, אירועי שיא ועוד”.

ותרי הוסיפה כי האולפנה מחנכת להתקדמות ושאיפה תמידית. “להוציא את הכוחות הייחודיים, והאור המיוחד של כל אחת ואחת. לחשוף את האות של כל אחת בתורה, ואת הייחודיות שכל אחת מוסיפה לעולם. להיות נשים גדולות. לכן נדרשים עמל, מאמץ ועבודת מידות. החבורה מעודדת ומחזקת את הבירור, והביטוי האישי של כל אחת. נותנת לכל אחת מקום, ומאפשרת את הכלים והמרחב המתאימים לכל בת כדי להתפתח”.

אביעד גבאי, מנהל קרית החינוך אמית קרית מלאכי: “קרית החינוך נותנת מענה לכל קהלי החינוך בעיר, דתי, מסורתי וגם לציבור התורני ועכשיו תלמידות האולפנה הפכו כבר לחלק מהמשפחה”.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר, הממונה על החינוך: “קריית מלאכי צומחת ועמה גם הביקוש למוסדות מגוונים. האולפנה היא נקודת אור נוספת בעיר אשר ייתן מענה מצוין לתלמידות. אני מברך את המנהל אביעד ומודה לרשת אמית על שיתוף פעולה נוסף”.

פורסם בתאריך: 26.12.2022