חדשות וחדשנות בחינוך >

מתיכון אמית נחשון חבל מודיעין לתכנית ח”ץ

מאי בראון

לאחר מיונים רבים של תלמידים רבים מכל רחבי הארץ, נבחרה מאי בראון, תלמידת תיכון אמית נחשון חבל מודיעין, לאחת מתוך עשרה תלמידים שהתקבלו לתכנית ח”ץ היוקרתית.

תכנית ח”ץ – חוקר צעיר היא תוכנית ייחודית במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שמטרתה להכשיר תלמידי תיכון מצטיינים הלומדים במגמת מערכות בריאות, למחקר רפואי, כבר במהלך לימודיהם בתיכון.

מאי בראון היא עולה חדשה, שנולדה בתאילנד להורים ישראליים ואנגלית הנה שפת האם שלה. מגיל שלוש מאי רוצה להיות רופאה ומאז סוללת את דרכה להשגת המטרה, כולל לימודים במגמת מערכות בריאות והתנדבות במד”א.

לצד הצטיינות בלימודיה, היא רכשה לביתה אוסף דגמים של אברי גוף הדומים לאלה הקיימים במעבדת ביולוגיה, כדי ללמוד טוב יותר את האנטומיה שלהם ומתעדכנת רבות בחידושים בתחום הגינקולוגיה. כעת, היא התקבלה לתכנית ח”ץ שבה תלמידי כיתה י”ב משתלבים יחד עם רופאים מתל השומר במחקר ובסוף השנה מציגים בפורום מקצועי את עבודתם.

בתגובה, אמרה מאי בראון: “הקבלה שלי לתכנית היוקרתית, מקדמת אותי עוד צעד לקראת הגשמת החלום שלי ללמוד רפואה”.

ד”ר פטריסיה שוברץ ודפנה ברק, המורות למדעים באמית נחשון: “הכרות עם מאי בראון היא מסוג ההכרויות אותן מברכים בגלל המפגש עם אישיות יוצאת דופן המשלבת תובנה, פתיחות, יחסי אנוש טובים וחיוניות. אין אנו פוגשים בתדירות גבוהה, נערה שמצד אחד דומה בהתנהגותה לכל מתבגרת בגילה, אך מצד שני מגלה רצינות ודבקות במטרה שהיא קבעה לעצמה עוד בגיל צעיר. מאי בולטת בהתנהגות שופעת חמימות, נימוסים וכבוד לכל אדם איתו באה במגע. אנחנו שמחות על הזכות ללוותה וללמדה”.

 

פורסם בתאריך: 12.07.2023