חדשות וחדשנות בחינוך >

משלוח מנות למשפחות השכולות של בוגרי בית הספר

משלוח מנות למשפחות השכולות של בוגרי בית הספר

קרדיט צילום תמונה: אבינעם מרון

לקראת חג הפורים, יצאו תלמידי שכבת י”א בבית החינוך אמית בר אילן גוש דן, בהובלת הרכז החברתי אבינעם מרון לחלוקת משלוחי מנות למשפחות שכולות של בוגרי בית הספר מאז הקמתו.

אל 14 המשפחות השכולות הותיקות, הצטרפה השנה משפחתו של יעקב איליאן הי”ד מרמת גן שנפל לפני כשלושה חודשים בקרבות בצפון רצועת עזה.

מעבר למשלוח המנות, המפגש המיוחד פותח שיח משמעותי שמתנהל בין התלמידים לבני המשפחה. “לפני שהם מגיעים, התלמידים לומדים על הנופל ודמותו”, מציין אבינעם מרון. “הם מתעניינים מה אפיין את הבן שלהם וכך ההורים משתפים אודותיו, מספרים כיצד נפל ומעבירים מסרים לתלמידים. המפגש מאוד משמעותי עבור כולם, גם ההורים, גם התלמידים, גם עבור הצוות שמלווה”.

כך למשל בבית משפחת איליאן, שבנם נפל לפני שלושה חודשים, התברר לתלמידים כי ההורים עלו מקולומביה כשיעקב היה בן שנה. “אתם נולדתם כאן. אתם יודעים מה זה כשקוראים לך יהודי מסריח? הבן שלנו נפל על הגנת המולדת. זה המקום היחיד שלנו”, הם אמרו לתלמידים.

תלמידים נוספים נפגשו עם פרופ’ אסא כשר שהבן שלו רס”ן יהורז כשר ז”ל נהרג לפני שלושים שנה. “אין הבדל בשכול בין 3 חודשים ל- 30 שנה”, מוסיף מרון. “הם מדברים באותו להט והתרגשות על הבן שנפל, על ציונות ועל אהבת הארץ, כאילו זה היה עכשיו. הם לימדו אותנו שני משפטים שיהורז אמר: מי שיכול חייב, פטריוט הוא מי שמתאמץ ולא מי שתורם”.

התלמיד איתי לויכטר שביקר אצל משפחת כשר, שיתף: “הייתה חוויה מאוד מעצימה עבורינו. הייתה שיחה מאוד משמעותית ויצאנו ממנה מחוזקים. שמענו סיפורים מעוררי השראה על בנו יהורז שנפל, ושמחנו שניתנה לנו הזכות להיות חלק מפעילות מיוחדת זו”.

תומר שופר, מנהל בית החינוך: “מעבר לרצון שלנו בעת הזאת להתייחס אל משפחות הנופלים, לא רק ביום הזכרון, התלמידים שלנו נתרמים מהמפגש עם הדמויות הללו שהקריבו את היקר להם למען העם והארץ”.

פורסם בתאריך: 21.03.2024