חדשות וחדשנות בחינוך >

משיקגו למעלה אדומים: ספרי הפיוט של איש החינוך הגיעו לבית הנשיא

הנשיא יצחק הרצוג והרב זאב שנדלוב

קרדיט צילום תמונה: דוברות בית הנשיא

מתוך ציונות ואהבת הארץ, לפני מספר שנים עלה הרב זאב שנדלוב ארצה משיקגו בארצות הברית שם היה רב של קהילה גדולה. במעלה אדומים בה השתקע, הוא משמש כרב קהילת העולים האנגלוסקסים וכן מורה בבית החינוך אמית איתן, בו הוא מלמד תלמידים עולים חדשים ומסייע להם לעבור את הבגרויות.

במסגרת תפקידו היה אחראי על סיוע בהכנה לבחינת הבגרות בספרות של תלמידי כיתה י”א. כבר ביום הראשון ללימודים, נושא השיעור של המורה יעל לזרוביץ היה ‘הפיוט ומבנהו’ הפתיע אותו. “מעולם לא עלה על דעתי שישנם כללים ומבנה מאורגן המתארים כיצד נכתבו הפיוטים”, נזכר הרב שנדלוב. “במהלך השנה, התחברתי במיוחד לעולם פיוטי ימי הביניים. ככל שהקשבתי יותר, כך למדתי יותר. זו הייתה הנקודה בה החלטתי לנסות לחבר פיוט משלי”.

הפיוט שכתב היה מוצלח ביותר, והוביל לכתיבת עוד ועוד פיוטים – עד שהוציא שני ספרים של פיוטים. השבוע הגיע הרב שנדלוב לבית נשיא, לפגישה אישית עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והגיש לו את שני הספרים. “הנשיא שאל אותי על הרקע של הספר והסברתי לו שהכל התחיל בין כותלי בית החינוך אמית איתן, וכי הרעיון להוציא את הספרים לאור היה רעיון של המנהל דניאל בארי וקיבל את תמיכת בית הספר”.

יעל לזרוביץ, מורה לספרות: “מרגש לראות את המסע שעבר הרב זאב מאז ועד רגע המפגש עם הנשיא הרצוג. זכות עבורי שהיה לי חלק במסע הזה. הפיוטים היפים מלווים אירועים משמעותיים בחייו ובעם ישראל. זכות גדולה עבור בית החינוך כולו”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “זכות גדולה עבורנו באמית איתן, שתלמיד חכם כמו הרב זאב עובד איתנו. הוא אדם מעורר השראה והערצה לצוות ולתמידים. היכולת שלו לחבר ולהוביל תלמידים ליצור ולייצר היא מדהימה, ותמיד במאור פנים ובענווה”.

פורסם בתאריך: 21.05.2024