חדשות וחדשנות בחינוך >

מקום שני בארץ: אמית גוטוירט קוטפים את גביעי הרובוטיקה

במסגרת התחרות הארצית ברובוטיקה של ‘פירסט ישראל’, אשר התקיימה בארנה פיס בירושלים בהשתתפות 42 קבוצות מכל רחבי הארץ, הגיעה נבחרת תלמידי אמית גוטוירט שדרות למקום השני היוקרתי.

קבוצת boosteam של אמי”ת גוטוירט הורכבה משלושה צוותים: צוות בניה שאחראי על תכנון הרובוט ובנייתו, צוות תכנות שאחראי על תכנות הרובוט וביצוע פעולותיו וכן צוות שיווק ומדיה שאחראי על גיבוש הקבוצה, תרומה לקהילה ונראות הקבוצה.

במהלך התחרות כל הצוותים הפגינו ידע רב אשר משך אליהם שופטים רבים וסקרנים שהתלהבו מעבודת הקבוצה דרך פעולתה, ומביצועי הרובוט שבנו שהעביר קובייה ממקום למקום והיה צריך להכניס אותה לתוך קופסה.

בנוסף, בסיום התחרות הוענק לנבחרת ‘גביע החשיבה מחוץ לקופסה’ על כל החשיבה והידע שכל צוות הפגין על התכנון ההנדסי של הרובוט ברמה הכי גבוהה שיש ועד לפרטים הכי קטנים הקיימים בקבוצה.

עמרי נחום, תלמיד כיתה י”ב וקפטן הקבוצה, אמר: “נבחרת הרובוטיקה הינה מקום נפלא בו פועלים 19 נערים ונערות בעצמאות, בענווה ועם אש בעיניים. נערים אלו יהוו חוד החנית בחברה הישראלית. בנבחרת רוכשים כלים רב תחומיים, בנייה תכנות שיווק מדיה וכמובן ערכים רבים, כל אחד מכם מוזמן להגיע לסדנה שלנו הממוקמת במקיף הכללי גוטוירט שדרות, להעמיק לשמוע עוד ואף להצטרף”.

מנהל תיכון אמית גוטוירט, אדי דגן: “ההישגים המצטברים של נבחרת הרובוטיקה העירונית בשנים האחרונות משקפים התמדה, מסורת ושאיפה למצוינות. מדובר במנהיגות נוער במיטבה”.

“כמו תמיד, נבחרת הרובוטיקה העירונית הביאה לנו שוב כבוד וגאווה עצומה לעיר”, אמר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, לתלמידים. “בהצלחה שלכם אתם נותנים לנו את הכוח להמשיך ולהשקיע בתחומי המדע, הטכנולוגיה והרובוטיקה ואכן יש לזה תוצאות טובות, המשיכו להצליח ואני בטוח שגם תביאו לנו כבוד בתחרות הבינלאומית. אני גאה בכם. תודה לכלל השותפים להצלחה ולצוות שליווה את כל התהליך על ההשקעה האדירה.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “כולנו התרגשנו לשמוע על ההישג המדהים של נבחרת הרובוטיקה העירונית – הBOOSTEAM שייצגה אותנו בכבוד רב וזכתה בגביע המקום השני ובגביע מיוחד על ‘חשיבה מחוץ לקופסא’. הנבחרת שהוקמה לפני חמש שנים, ממשיכה לקצור הישגים ברמה הארצית ובעתיד גם ברמה הבינלאומית והם ההוכחה שמי שחולם ומאמין – מצליח והם מלמדים את כולנו מהי דבקות במטרה. תודה לאדי דגן וצוות מקיף גוטוירט על ההשקעה האדירה והעשייה החינוכית הברוכה. יישר כוח לאדי עזרן ופדרציית טורונטו, לחברים למען החברה ולכל השותפים על התמיכה והליווי לאורך כל הדרך”.

פורסם בתאריך: 24.03.2022