חדשות וחדשנות בחינוך >

מצטרפים למערכה: תלמידי אמית קרית מלאכי כבשו את מצדה

מצטרפים למערכה: תלמידי אמית קרית מלאכי כבשו את מצדה

בחג החנוכה ובעיצומה של מלחמת ‘חרבות ברזל’, יצאו תלמידי שכבת י”ב מבית החינוך אמית קרית מלאכי, יחד עם מאות תלמידי הרשת מכל רחבי בארץ לאירוע פתיחת תכנית אמיתים ומכינות י”ב – תחת הכותרת ‘כובשים את מצדה – משיבים את הרוח לי”ב’.

לאור הגבורה הבלתי נתפסת של רבים וטובים במהלך המלחמה בדרום, היום התחיל במעגלי שיח על גבורה בזמן הזה, במהלכו ביקרו התלמידים במוזיאון ולמדו איך חיו המורדים במצדה וכמה הקריבו למען העם והמולדת. לאחר מכן טיפסו אל ההר דרך שביל הנחש, למעלה בהר התלמידים העבירו תחנות מידע על העיר מצדה בנקודות שונות.

בגן לאומי מצדה התקיים אירוע הסיום בהשתתפות ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, נשיאת אמית ארצות הברית הגב’ שרי ספרא ומנחם קלמנזון ששכל אח ובן משפחה בקרבות על קיבוץ בארי. “אלחנן חיזק את המושג ‘הנני’ כמה אנו נדרשים לעשות למען העם והארץ ואף לשלם מחירים כואבים מאוד”, הוא סיפר לתלמידים. הטקס הסתיים בשירת קולולם יחד למנגינת השיר ‘לא תנצחו אותי’.

התלמידה רינת חסאן שיתפה: “היה בהחלט מרגש לשבור שגרת מלחמה צמודים למרחב מוגן ולצאת החוצה למקום שמבחינתי מסמל את הדבר הכי ישראלי שיש. מצדה, הלוואי ונזכה לימים נוספים כאלה במיוחד לאור ביטול המסעות שלנו”.

אביעד גבאי, מנהל אמית קרית מלאכי: “היה יום מרגש מאוד ומחזק. מפעים. ממש החזיר את האור לעיניים. המטרה שלנו היתה להחזיר את האור לעיניים של תלמידי וצוותי יב’ והרגשנו איך זה קרה לכולנו. המטרה שלנו היא להמשיך את האור הזה להמשך השנה ולעשות יב’ גדולה ומשמעותית – תכנית אמיתים. לא מנצחים אותנו כל כך מהר. יחד ננצח”.

דוד שמחון, ראש תחום חברה וחיבורים ברשת אמית: “ימים לא פשוטים עוברים על עם ישראל. המטרה שלנו היתה להחזיר את האור לעיניים של תלמידי וצוותי יב’ והרגשנו איך זה קרה לכולנו. אנו מקווים להמשיך את האור הזה להמשך השנה ולעשות יב’ גדולה ומשמעותית – תכנית אמיתים. לא מנצחים אותנו כל כך מהר”.

פורסם בתאריך: 12.12.2023