חדשות וחדשנות בחינוך >

מצטרפות למערכה: תלמידות אולפנית אמית ישורון כבשו את מצדה

מצטרפות למערכה: תלמידות אולפנית אמית ישורון כבשו את מצדה

בערב חג החנוכה ובעיצומה של מלחמת ‘חרבות ברזל’, יצאו תלמידות שכבת י”ב מאולפנית אמית ישורון פתח תקווה, יחד עם מאות תלמידות ותלמידי רשת אמית מכל רחבי הארץ לאירוע פתיחת תכנית אמיתים ומכינות י”ב – תחת הכותרת ‘כובשים את מצדה – משיבים את הרוח לי”ב’.

לאור הגבורה הבלתי נתפסת של רבים וטובים במהלך המלחמה בדרום, היום התחיל במעגלי שיח על גבורה בזמן הזה. לאחר הטיפוס אל ההר דרך שביל הנחש, עברו בתחנות מידע על העיר מצדה בנקודות שונות.

בגן לאומי מצדה התקיים אירוע הסיום בהשתתפות ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, נשיאת אמית ארצות הברית הגב’ שרי ספרא ומנחם קלמנזון ששכל אח ובן משפחה בקרבות על קיבוץ בארי. אלחנן חיזק את המושג ‘הנני’ ואמר לתלמידים כי “אנו נדרשים לעשות למען העם והארץ ואף לשלם מחירים כואבים מאוד”. הטקס הסתיים בשירת קולולם יחד למנגינת השיר ‘לא תנצחו אותי’.

התלמידה נעם אומן שיתפה: “הטיול למצדה היה ממש משמח ושובר שגרה, גיבש אותנו ונתן לנו אויר בתקופה המורכבת הזאת. היה כיף מאוד להתחבר שוב לנוף של הארץ, להנות מהשלווה ולטייל בנחת, הקולולם בסוף היה השיא ללא ספק. תודה לכל העוסקים במלאכה ונקווה שנתראה שוב בקרוב”.

מבשרת יעקבס, מנהלת אולפנית אמית ישורון: “בנות שכבת יב באולפנית ישורון מובילות השנה את המכינה שלהן, שנושאת את השם: “בונות עולם” ובמסגרתה הן גם יצאו ליום במצדה, שהיה משיב רוח, מחזק ומעצים. גבורת ישראל בימים ההם ובזמן הזה קיבלה ביטוי מוחשי לנגד עינינו והיום כולו הותיר אותנו מלאי השראה, אמונה ותקווה. מסר חשוב ומשמעותי להוביל איתו את המשך העשיה של בנות השמינית”.

דוד שמחון, ראש תחום חברה וחיבורים ברשת אמית: “ימים לא פשוטים עוברים על עם ישראל. המטרה שלנו היתה להחזיר את האור לעיניים של תלמידי וצוותי יב’ והרגשנו איך זה קרה לכולנו. אנו מקווים להמשיך את האור הזה להמשך השנה ולעשות יב’ גדולה ומשמעותית – תכנית אמיתים. לא מנצחים אותנו כל כך מהר”.

פורסם בתאריך: 12.12.2023