חדשות וחדשנות בחינוך >

מצטייני יום העצמאות תשפ”א: המורה והתלמיד מהמכינה ברחובות

כבוד גדול למכינה הקדם-צבאית טכנולוגית תפארת גור אריה, בקריית החינוך אמית המר ברחובות. לידור דוד, חייל צה”ל ובוגר המכינה, וראש המכינה הרב צור לוי, נבחרו כמצטייני יום העצמאות לשנת תשפ”א.
לידור דוד (22), בוגר מכינת אמית גור אריה, שקיבל את אות מצטיין נשיא המדינה, התנדב לשירות צבאי למרות פטור שקיבל. הוא משרת ביחידת התקשוב של חיל האוויר ונבחר להיות בין 120 מצטייני הנשיא של צה”ל. לדבריו, “כשהודיעו לי שאני מצטיין נשיא התרגשתי מאוד. סיפרתי להורים, וכבן יחיד זו היתה עבורם גאווה גדולה. אני חושב שתמיד צריך להילחם על שלך – בהתחלה לא גייסו אותי לצה”ל ואני נלחמתי כדי לשרת בצבא ולהיות כמו כולם והגשמתי את החלום”.
הרב צורי לוי, ראש המכינה הקדם-צבאית טכנולוגית שבה למד לידור, קיבל גם הוא את התואר מצטיין יום העצמאות. את האות הוא קיבל מאלוף פיקוד העורף, שם הוא עושה מילואים כקצין אוכלוסייה. במהלך השנה האחרונה הוא הוצב בבני ברק, ושירת 260 ימי מילואים. בזמן הזה הוא אף נדבק בקורונה, הדביק את משפחתו, וכולם יחד עברו שבועות ארוכים של החלמה מהמחלה הקשה. “מבחינתי זו גאווה גדולה שתלמיד שלנו מגיע למעמד כזה”, הוא אמר.
הרב רפי מימון, מנהל קרית החינוך אמית המר: “במעשיו היום יומיים, הרב צורי ראש המכינה מוכיח שעלינו לחשוב תמיד מה אנו נותנים למדינתנו ולא רק מה אנו יכולים לקבל מהמדינה. דבר זה בא לידי ביטוי גם אצל תלמידנו היקר לידור שפרץ כל מחסום והתנדב מעל ומעבר לתת למדינתנו גם כשהיה לו פטור גיוס. קרית החינוך אמית המר פועלת למצות למצויינות אצל כל תלמיד ותלמיד. שמחים מאוד לראות שפירות אלו הם גם אחרי תקופת הלימודים, אשרינו שזכינו בצוות ובתלמידים שנותנים את הנשמה למען הכלל המדינה והמולדת”.

פורסם בתאריך: 21.04.2021