חדשות וחדשנות בחינוך >

מצטיין אולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית: תלמיד אמית בר אילן

מצטיין אולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית: תלמיד אמית בר אילן

קרדיט צילום: פרופ’ עומר יחזקאלי

לירן באום תלמיד אמית בר אילן ברמת גן, זכה במקום השני בארץ בגמר תחרות אולימפיאדת הביוטכנולוגיה שנערכה השבוע בטכניון. לגמר עלו חמשת התלמידים בעלי העבודות הטובות ביותר בתחום.

באום הציג מחקר ייחודי בתחום ריפוי מחלת הסרטן ועסק בטיפול מכוון מטרה כנגד מלנומה גרורתית על ידי שימוש בפפטיד הסינטטי AFP4. הוא הרשים את השופטים, מומחי הטכניון ואנשי משרד החינוך. בתום הקרב הצמוד על המקום הראשון זכתה מיה עציון, מתיכון ויצ”ו נהלל, שחקרה את השפעת ריכוז IPTG על יעילות הביטוי וההפרשה של עמילאז בחיידקים רקומביננטיים.

בתגובה לזכיה, אמר לירן באום: “אקח את המקום השני, בתור דבר מוביל להמשך ומעכשיו אשקיע אפילו עוד יותר בשביל להיות הכי טוב בכל דבר שאעשה. החלום שלי הוא להיות רופא ולהתמקצע באונקולוגיה. מצפה כבר להיות אחרי הצבא ולהתחיל את לימודי רפואה”.

פנינה דרורי, רכזת המגמה: “זהו הישג מרשים ביותר ולירן בהחלט ראוי לו, כתלמיד שמשקיע, מתעניין, חוקר, יורד לפרטים וגם עוזר לחבריו. נהניתי מאוד לעבוד איתו, התפעלתי מדרך החשיבה שלו ואני בטוחה שבעתיד הוא יגיע רחוק”.

תומר שופר, מנהל בית החינוך: “אנחנו מאוד גאים בלירן על ההישג הבלתי רגיל. הוא הציג את הדברים בצורה מרשימה, ביטא ידע יוצא מן הכלל ושליטה בתחום הדעת. אנו מאחלים לו הצלחה רבה ובטוחים שעוד נשמע עליו”.

בתמונה: יהודית דסקלו מפמ”רית ביוטכנולוגיה, פנינה דרורי, לירן באום ותומר שופר

פורסם בתאריך: 05.04.2022