חדשות וחדשנות בחינוך >

מצדיעים לפצועי צה”ל: מירוץ הגבורה של מקיף אמית באר שבע

מצדיעים לפצועי צה

קרדיט צילום תמונה: מאיר ריאחי

בבית החינוך מקיף אמית באר שבע החליטו להפוך את יום ההוקרה הארצי לפצועי צה”ל, למסורת של מירוץ להוקרת גבורתם של פצועי צה”ל בבאר שבע.

כחלק מההכנה למירוץ, שכבה ט’ השתתפה ב’צועדים ומצדיעים’, מטעם ארגון נכי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה. הצעדה התקיימה בלכיש ובסופה התקיים טקס. בנוסף, קירות בית הספר קושטו כהכנה לקראת היום המיוחל וכן הונפקו חולצות מיוחדות לתלמידים עם הסלוגן – מכירים, מוקירים ורצים.

היום נפתח בשיעורי חינוך בכל הכיתות. לאחר מכן תלמידי ומורי בית הספר יצאו לריצת הוקרה לפצועי צה”ל שאליה הצטרפו חיילים מפיקוד דרום. משם התקיימה צעדה לפארק הילדים, שיחות במעגלים עם הפצועים שסיפרו את סיפורם האישי, סיום בטקס הוקרה בהנחיית תלמידי י נחשון.

בין הפצועים השתתפו: אהרון קרוב שנפצע אנושות במבצע ‘עופרת יצוקה’, גדי פחימה, מוטי אלקיס, שמעון מלול, עמנואל דמרי, יוני דריי, משה ברכה, גל חיים הלל ושלומי הדזל.

כחלק מההוקרה לפצועים, תלמידים הלכו לחלק תעודות הוקרה ושי לפצועים שלא הגיעו למירוץ.

אופק אלדי, תלמידת שכבה י ממובילות המרוץ: “היה מירוץ מאוד מרגש. אני חושבת שזו דרך מצוינת להכיר בזה ולהוקיר תודה לפצועי צה״ל. זה חשוב מאוד שנותנים לזה מקום”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “מירוץ ההוקרה אצלנו במקיף הוא לא עוד אירוע. הוא שיא שנתי של חינוך למצוינות גם בנושאים החינוכיים והערכיים. אני גאה בצוות שלנו ובתלמידים שלנו על אירוע מכובד במיוחד”.

פורסם בתאריך: 13.12.2022