חדשות וחדשנות בחינוך >

מצדיעים לפצועי צה”ל בישיבת אמית אלירז

קרדיט צילום תמונה: סהר חליפה

ישיבת אמית אלירז בפתח תקווה קיימה השבוע ערב ההוקרה לפצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה. מדובר בערב מסורתי שמתקיים כבר מספר שנים בישיבה, בו משפחת הישיבה מעלה על נס את הפצועים והנפגעים ונותנים להם מקום בלב של כולנו.
במהלך הערב, שמעו התלמידים את שיחתו המיוחדת של יעקב דולב, לוחם סיירת מטכ”ל שנפצע במהלך שירותו באסון צאלים, השתקם חזר ליחידה, והמשיך והתפתח לתפקידים בטחוניים נוספים בהם הוא סייע ועזר לעם ישראל. יעקב שיתף כיצד הוא פעל בבית משפחת גביש באלון מורה, כאשר חדר לביתה מחבל.
כל באי הערב למדו מהשיחה המרתקת, מהי מסירות נפש, נכונות למאמץ ולהקרבה וכיצד פצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, מתמודדים עם פציעתם והחזרה לשגרה.
ראש הישיבה, הרב עופר ארן, חיבר בין הפצוע הראשון – יעקב אבינו שכפי שמסופר בבפרשה נפצע בירכו על ידי המלאך, והיכולת של יעקב לקבל ברכה מהמלאך למרות כל הקושי והסבל שהוא סבל ממנו, לבין הדברים הטובים שמשפחת הישיבה מפיקה מערב שכזה – חיבור לעם ישראל, חיבור לארץ ישראל. “הידיעה שאני מפסיק את העיסוקים הרגילים שלי בכדי לומר למישהו אחר – ‘אני רואה אותך’ ועוד”.
את הערב הנחו תלמידי הישיבה – אמיר סובול, הראל פוקס, אברהם אקסלרוד, הראל דאוס ואליה ישועה.
הערב התקיים בשיתוף אגף הנוער בעיריית פתח תקוה. מנהלת האגף אורטל שוקרון נשאה דברים במהלך הערב, וציינה את הערך הגדול של קיום הטקס כלפי הפצועים והן כלפי המשתתפים.

פורסם בתאריך: 23.11.2021