חדשות וחדשנות בחינוך >

מפתח תקווה לנבחרת ישראל הצעירה במדעים

מפתח תקווה לנבחרת ישראל הצעירה במדעים

דביר ליפשיץ, ישי ארבל, דניאל בן זינו, רואי איזנבך ורתם אפרים – תלמידי בית החינוך אמית בר אילן פתח תקווה, צלחו את המיונים והתקבלו לנבחרת ישראל הצעירה במדעים.

נבחרת ישראל הצעירה במדעים מרכזת את 100 התלמידים המצטיינים בשכבת ז מכל רחבי הארץ – בנים ובנות מכל המגזרים. 8000 תלמידים מכל רחבי הארץ ניגשו לשלב המיונים הראשון, ובהליך סינון קפדני והדרגתי העפילו לשלב הגמר שהתקיים באוניברסיטת תל אביב 350 תלמידות ותלמידים אשר 100 מהם זכו להצטרף לנבחרת. לא פחות מחמישה מתוכם – תלמידי כיתת המחוננים החלוצית באמית בר אילן פ”ת. לאורך השנה תתאמן הנבחרת במספר סמינרים מרוכזים ותשתתף בתחרויות.

התלמיד ישי ארבל שיתף: ”אני שמח להיות חלק מנבחרת המדעים הצעירה של מדינת ישראל ומשמח אותי שיש לי הזדמנות לייצג בכבוד את מדינת ישראל. היה לנו חשוב לקחת חלק בנבחרת, התכוננתי יחד עם חברי הכיתה וכל אחד תרם וקידם אחד את השני בערבות ובשיתוף פעולה. אני מאוד מתעניין במדעים ואני בטוח שיהיה מעניין ומחכים”.

נריה כהן, מנהל בית החינוך: ”העפלתם של חמישה תלמידי אמית בר אילן פ”ת לנבחרת הצעירה של ישראל במדעים היא הישג יוצא דופן. כחלק ממחויבותנו לקידום המצוינות באפיקים שונים עודדנו את תלמידינו להעז ולנסות, סייענו להם בהכנה ואנו גאים בכל התלמידים שהתאמצו וניסו את כוחם, וכן בחמישיה המופלאה שעשתה זאת – דביר, ישי, דניאל, רואי ורתם. הפירגון שהרעיפו החברים בשכבה על חמשת הזוכים הדגימה את השילוב היפה שבין ערכי המצוינות והחברות”.

ראש העיר רמי גרינברג: “מערכת החינוך בעיר פתח תקווה מחנכת לערכים לצד הישגים בתחומי המדע והטכנולוגיה ואנו גאים מאד בנבחרת ישראל הצעירה במדעים ומאחלים להם המשך הצלחה. נמשיך לעודד את תלמידי העיר לחקור, לבדוק ולהתעמק ולהרחיב את הדעת במגוון תחומים לרבות בתחומי המדעים”.

פורסם בתאריך: 03.07.2023