חדשות וחדשנות בחינוך >

מעצבות עתיד אמיתי

פרוייקט מעצבות עתיד

במסגרת פרוייקט ‘מעצבות עתיד’ לשנת תשפ”ב, פרויקט ראשון מסוגו ופיילוט של תכנית אקוסיסטם ברשת אמית, תלמידות כיתה י”ב מאולפנת אמית גבעת שמואל עיצבו את עבודת הגמר שלהן באופן שיענה על צורך אמיתי של קהלי יעד שונים בשיתוף פעולה עם עיריית גבעת שמואל.

פרויקט זה נחשב לתלמידות כהגשה לבגרות החיצונית של המגמה וכן עבודה זו תוכר להן גם כשעות מעורבות חברתית.

בניצוחה של מורת המגמה, תמר דור שלום – התחלקו התלמידות לקבוצות עבודה ועיצבו עבור כל אחד מהשותפים בהתאם לבקשתו; ורד פרץ – מערך מחלקת המתנדבים, טליה שירסקי – מנהלת קפה בגבעה, מיכל נתנאל – נציגת ציבור, מיכל יעקובובסקי – רלב”ד ושגית צפריר – מנהלת בית ספר תל”ם.

כך למשל נוי מרוז והדס בן חמו עיצבו לוגו חדש למחלקת התנדבות עירונית בעיריית גבעת שמואל, עם סלוגן חדש – ‘מתחברים לעשיה’.

“למרות שבהתחלה חששתי מזה, אני מאוד שמחה שעשינו את התהליך של העבודה עם אנשים מחוץ לבית הספר”, שיתפה התלמידה הדס בן חמו. “נהניתי מאד לפגוש את ורד פרץ ממערך המתנדבים, היא מאד נחמדה ולמדתי ממנה הרבה. היא רצתה שנעצב לה לוגו למערך המתנדבים ונתנה כיוונים. בהתחלה זה היה מורכב אבל כשמצאנו כיוון התחלתי להינות מזה. השקענו הרבה מאוד שעות וזה יותר מספק שיצא מזה פרויקט אמיתי שמשתמשים בו ומפרסמים אותו, מאשר לעשות פרויקט אישי שלנו שבסוף לא ישתמשו בו. גם התגובה וההתלהבות של ורד היתה מאוד מרגשת”.

תמר דור שלום, מובילת מגמת עיצוב גרפי: “הרעיון של השותפות עם הרשות נבע מהרצון שלנו לקדם את המעורבות החברתית בתוך מקצועות הלימוד. כאשר תלמידה לומדת ומתנסה במפגש עם העולם האמיתי היא גם תחשוב איך ניתן לתרום לו”.

התנדבות גבעת שמואלמעצבות עתיד

פורסם בתאריך: 21.06.2022