חדשות וחדשנות בחינוך >

מעמיקים את הקשר הבין-דורי

מעמיקים את הקשר הבין-דורי

מרכז היום לאזרח הותיק של המועצה האזורית מטה יהודה הוא מקום מיוחד. מגיעים אליו אזרחים ותיקים מכל רחבי המועצה. נפגשים בו ילידי הארץ ועולים מתפוצות רבות עם סיפורי חיים מאלפים..

שנים רבות תלמידי ישיבת אמית נחשון, השוכנת בסמוך, נמצאת עמם בקשר. אחרי תקופת הקורונה הקשה והמאתגרת, המקום חוזר לפעילות ופותח שעריו גם למבקרים צעירים.

השנה, ביוזמת המחנך, ירון פלס, מגיעים לשם מדי יום ראשון תלמידי כיתה ח’2 ל45 דקות קסומות ומרגשות. התלמידים מתפזרים בין הקשישים לפעילויות שונות ויוצרים עימם קשר חם שמשמח ותורם לשני הצדדים.

בעידוד אנשי הצוות, מצטרפים יותר ויותר מהקשישים למעגל השותפים. שרים פיוטים ושומעים סיפורי חיים, מפעילים לומדות התומכות בזיכרון, מפעילים משחקי מחשב המעודדים פעילות גופנית (Wii), לומדים פרשת שבוע, משחקים במשחקי שונים כמו קלפים, רמי ודומינו ועוד.

מדי פעם התלמידים מצטרפים לפעילויות מיוחדת או מסיבות שכל הקשישים שותפים להן. האזרחים הותיקים מצפים מדי שבוע לבואם של התלמידים ומרעיפים עליהם ברכות ותובנות חיים.

התלמידים שגיא אליהו ועילי לוי שיתפו: “אנחנו אוהבים מאוד לבוא לשם, ומחכים כל שבוע לבוא ולשחק דומינו ורמיקוב עם הקשישים. אנחנו גם נהנים לשמוע את הסיפור שלהם ואת מה שהם עברו”.

הרב יעקב גרוסנפלד, ראש ישיבת אמית נחשון: “אנו בישיבת אמית נחשון רואים ערך גדול בעשייה חברתית כתפיסת עולם ובייחוד בחיבור לגיל השלישי”.

פורסם בתאריך: 23.01.2023