חדשות וחדשנות בחינוך >

מסע הקשבה: תלמידי אמית עצרו את הלימודים למשך שעתיים

מסע הקשבה: תלמידי אמית עצרו את הלימודים למשך שעתיים

בעקבות המאבק הקורע את החברה הישראלית והשיח הציבורי הקשה, ברשת אמית החליטו לעצור את הלימודים בשיח הקשבה כדי לחנך להקשיב האחד לשני.

אתמול (שלישי) למשך שעתיים עצרו עשרות אלפי תלמידי רשת אמית בכל רחבי הארץ את הלימודים – אותם הקדישו להקשבה, חיבורים ושיח על אחדות. תחת הסלוגן ‘דעות שונות – עם אחד’, ברשת אמית כולה מכריזים כי אין לנו מדינה אחרת! ועלינו לשמור עליה.

שעתיים אלו, היוו חלק ממסע הקשבה אשר מזמין שיח כן , בו הפעולה המרכזית היא הקשבה ולא שכנוע. אחת הסכנות בשיח המתנהל כרגע בחברה הישראלית, היא היעדר שיח אמיתי, היעדר הקשבה אמיתית.

כך, הערב יתקיים שיח מיוחד בו דני שטיינר יארח את יו”ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי לשיחה על הרפורמה המשפטית, על החברה, על הקשבה, חיבורים ושותפות. זאת, לאחר מפגשי הרשת עם ח”כ שמחה רוטמן יו”ר ועדת חוקה ופרופ’ מרדכי קרמינצר.

זהו מסע ההקשבה אשר כל אחד ואחת מסוגל להקשיב הקשבה עמוקה לכאבים, לפחדים, לחלומות ולעמדות של האחר, ולהבין כי גם אם אנו חלוקים לחלוטין על המסקנות והדרך, הרי שכוונת הצד השני הינה טובה וכנה, ובעומק כוונתו הוא רוצה את טובת המדינה כלפי כולנו כבית משותף.

המטרה של רשת אמית היא להכריז ולומר כי “מדינת ישראל צריכה להמשיך להיות הפרויקט של כולנו בשותפות. המגוון שיש בה הוא מבורך וחשוב. ישראל חייבת להשאר הבית של כולם. לא נשתיק ולא נבטל אף אחד. נצחון של צד אחד – יכול להיות ההפסד של כולנו. מה שאנחנו מבקשים מכולנו לעשות הוא לצאת למסע של הקשבה. הקשבה מתוך אמון, שיח אמיתי”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “אנחנו לא יכולים לעמוד מן הצד ולהמשיך ללמוד כרגיל, כאשר המדינה סביבנו גועשת וסוערת. הספינה מאיימת להישבר וגם אנחנו, חברי קהילת אמית, מחויבים לדאוג לכך שהמדינה, העם והחברה – ייצאו מחוזקים מהמשבר הזה. אנו יחד, כקהילה אחת גדולה, נמשיך לדבר, לחבר ולהתאחד. רשת אמית- חינוך שרואה רחוק”.

פורסם בתאריך: 15.03.2023