חדשות וחדשנות בחינוך >

מסע הזיכרון של אל”מ דרור וינברג הי”ד

יום נפילתו של אל”מ דרור ויינברג הי”ד, מח”ט חברון שנפל בקרב בסמטת הגיבורים בעיר, צויין השנה בישיבת אמית נתיבות דרור באור עקיבא, הישיבה הנושאת את שמו – במגוון פעילויות שחיברו את התלמידים לדרכו.
גולת הכותרת הייתה מסע האלונקות שהתקיים בחטיבת הביניים ובתיכון, כאשר במקום הראשון זכתה כיתה י”ב 1. בהמשך השבוע שוחחה עם התלמידים, בת שבע ויינברג, אמו של דרור שסיפרה על תלמיד חכם וקצין מבטיח שהצליח לחבר בין העולמות, קצין שהיה נערץ ואהוב בידי כל פקודיו ומכריו.
יותם לוין, תלמיד כיתה יא’1 משתף: “כבר מההתחלה אפשר לראות אצל דרור שלא היה מדובר בעוד בן אדם רגיל- היה בו משהו מעבר, משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. אדם צנוע, שאהב את ארץ ישראל ואת עם ישראל בכל לבו ובנוסף, שילב את התורה ואת הלימוד כחלק בלתי נפרד מחייו. דרור הוא מודל לחיקוי, התפקיד שלנו הוא להמשיך את הדרך שלו”.
חברו לכיתה נעם כהן, מוסיף: “במירוץ האלונקות אתה יכול להתחבר לדמות של דרור הי”ד, אלונקה מחייבת ארבעה אנשים שנושאים אותה. זה שיעור באחריות כלפי החברים ובערבות הדדית. כשאחד התעייף מהר החליפו אותו. היתה לנו מחוייבות אחד לשני כמו שדרור חינך את חייליו”.
הרב רמי כדר ראש הישיבה: “בישיבת אמית נתיבות דרור מחנכים לאהבת התורה העם והארץ. דרור הי”ד באישיותו קיים וחי הלכה למעשה את הערכים האלו באופן בולט במיוחד ומשכך ברור וטיבעי שיום זה יבטא הנצחה מדוייקת לאישיותו רבת הפנים שלו”.

פורסם בתאריך: 23.11.2021