חדשות וחדשנות בחינוך >

מסע ההקשבה של אמית הגיע למודיעין

בעקבות המתח הגואה בחברה הישראלית פתחו רשת אמית וגשר בעשרת ימי התקומה במיזם מיוחד, ‘מסע ההקשבה’ משאית ממותגת (המסעית) אשר נודדת בין בתי הספר של אמית בכל רחבי הארץ ובה מנחים של ארגון גשר שיארחו דמויות מכל קצות הקשת הישראלית במטרה לבנות שיח מאחד וקשוב.

השבוע, הגיעה מסעית ההקשבה למדרשת אמית מודיעין. המפגש החל בשיח מונחה על קבוצות שונות בחברה הישראלית. השלב הבא היה במשאית עצמה שהפכה להיות מעין סלון בו נערך ראיון לתלמידות, כשהנושא היה החברה הישראלית, עד כמה אנו מכירים אותה, עד כמה חשוב לנו להכיר אותה וכו. הפעילות היתה חשובה ומשמעותית, בעיקר בימים הללו, והתלמידות נהנו להיות חלק מ’מסעית ההקשבה’.

תמר קרסיק, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “בימים מתוחים ומפולגים כמו היום זו ממש עבודת קודש. בפעילות קצרה של פחות משעה, הצלחנו ליצור דיון מרתק ומכבד על חברה הישראלית בכל גווניה. זו הייתה הזדמנות נפלאה להעמיק וללמוד על אוכלוסיות שונות בחברה, תוך ההבנה שבסופו של דבר- כולנו אחים. אני שמחתי מאוד לקחת חלק ביוזמה נפלאה זו”.

ליאת וגשל, מנהלת מדרשת אמית מודיעין: “הדבר המרגש ביותר במיזם ‘מסעית ההקשבה’ הוא הרצון והצמא של התלמידות שלנו להקשיב ולשוחח. לרגע אחד ביום עצרנו הכל, רק הקשבנו אחת לשנייה וחשבנו יחד איזה תפקיד חשוב יש לנו באחדות העם ותזכורת לעצמנו, לעירנו ולעמנו כי אנשים אחים אנחנו. תודה גדולה לרשת אמית עם היוזמה המרגשת שהיתה עבורנו כמים קרים לנפש עייפה. שנזכה להוביל מהלך של אהבת חינם בעמנו”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: ”היום אין דבר חשוב יותר מאשר ללמוד וללמד להקשיב, אנו מאמינים ומקווים שהמסע יתרום לשיח בונה ואמיתי”

פורסם בתאריך: 23.04.2023