חדשות וחדשנות בחינוך >

מסע ההקשבה של אמית הגיע לבאר שבע

מסע ההקשבה של אמית הגיע לבאר שבע

בעקבות המתח הגואה בחברה הישראלית פתחו רשת אמית וגשר בעשרת ימי התקומה במיזם מיוחד, ‘מסע ההקשבה’ משאית ממותגת (המסעית) אשר נודדת בין בתי הספר של אמית בכל רחבי הארץ ובה מנחים של ארגון גשר שיארחו דמויות מכל קצות הקשת הישראלית במטרה לבנות שיח מאחד וקשוב.

השבוע, הגיעה מסעית ההקשבה לבית החינוך מקיף אמית באר שבע. המפגש החל בשיח מונחה על קבוצות שונות בחברה הישראלית. השלב הבא היה במשאית עצמה שהפכה להיות מעין סלון בו נערך ראיון לתלמידים בנושא החברה הישראלית, עד כמה אנו מכירים אותה, עד כמה חשוב להכיר אותה וכן הלאה. הפעילות היתה חשובה ומשמעותית, בעיקר בימים הללו, והתלמידים נהנו להיות חלק מ’מסעית ההקשבה’.

קתי קרינצקי, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “אהבתי את הפעילות, האווירה הייתה ממש נחמדה ורגועה וממש אפשר היה להרגיש ולראות שכולם פעילים ומעוניינים להשתתף. הכי הרבה אהבתי את הקונספט של לדבר על נושא שלא באמת מדברים עליו מספיק”.

ישי עצמון, מחנך: “בפעילות השתתפו תלמידים משכבות ט, י ו-יב ודיברו על הקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית, על הפערים, על המצוי והרצוי. בשלב האחרון עלו תלמידים ואיש צוות לספות שעל המשאית וקיימו שיח פומבי בהתייחסות לשאלות הקהל. הייתה לנו חוויה נהדרת של חיבור לאקטואליה, חיבור אחד לשני וקריאה לעצמנו לנסות ולהתחבר גם לקבוצות שונות”

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “במבט ראשון זה היה נראה כמו סתם גימיק אבל בפועל התרחשה שם למידה אמיתית. למידה על שונות בין מגזרים, ובעיקר על הקשבה. גאה להיות חלק מרשת ששמה את ההקשבה כדגל המרכזי שלה בימים אלו”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: ”היום אין דבר חשוב יותר מאשר ללמוד וללמד להקשיב, אנו מאמינים ומקווים שהמסע יתרום לשיח בונה ואמיתי”.

מנכ”ל ארגון “גשר”, אילן גאל דור: “המפגש והשיח בין הצדדים השונים בעם מסייעים בהפלת החומות וביטול הדעות הקדומות, ומייצרים קרבה בין הצדדים השונים. אנו רואים, לאורך המסע, את האהבה ואת הרצון לקרבה בין כלל חלקי ישראל”.

פורסם בתאריך: 30.04.2023