חדשות וחדשנות בחינוך >

מנהיגות נשית אמיתית

מה הסוד לחינוך הבנות למנהיגות? המנהלות ברשת אמית מאמינות שעבור התלמידות הצעירות רק השמיים הם הגבול. שיחה על דוגמה אישית, על חינוך למצוינות ועל יחס אישי בדור המסכים

היום שבו נולדת הוא היום שבו הקדוש ברוך הוא החליט שהעולם הזה לא יכול להתקיים בלעדייך” (רבי נחמן מברסלב). זה הפתגם המופיע על השלט המקבל את פני התלמידות בכניסה למדרשת אמית במודיעין, ונדמה כי הרעיון הזה מלווה את המנהלות ברשת לאורך כל הדרך. הן מסייעות לכל תלמידה למצוא את הבשורה והכוח שהיא מביאה לעולם, ולממש את הכישורים שקיבלה בצורה הטובה ביותר, כל זאת תוך העמקת עולמה הרוחני והנפשי של כל בת וכיוונה לשירות לאומי או צבאי משמעותי. קשה להתעלם מהלהט בקולן של ארבע המנהלות שעימן נפגשנו. הן פועלות במערכת החינוך ורואות כבר שנים בעבודתן שליחות אמיתית.

ליאת וגשל, מנהלת מדרשת אמית מודיעין, מספרת כי ההחלטה הראשונה שלה בתפקיד הייתה לשנות את שמו של בית החינוך למדרשה. “השם של בית החינוך הוא לא סתם מדרשה, השאיפה שלנו היא שכל אחת תכתוב את המדרש שלה, ממקום של מחקר – לדרוש, לברר, מתוך לימוד עצמי ולימוד בחברותות. יש כאן בית מדרש ללימודי קודש ומדרשה למדעים ואומנות”.

המדרשה פועלת תחת הכותרת “נולדת להשפיע”, וזו אמירה שמועברת לבנות מכיתה ז’. “בכיתה ח’ יש שעתיים שבועיות שבהן הבנות מחליטות מה הן רוצות ליזום. זה יכול להיות בתחום המחשבים, בתחום עבודת האדמה, בספורט ואתלטיקה, והכוונה היא ליצור משהו משלהן ולהביא אותו לעולם החיצוני. הקו הזה ממשיך לאורך כל הדרך”.

מירי גיל, מנהלת בית החינוך אמית הלל ברחובות, אומרת כי בתור מנהלת היא מעוניינת בראש ובראשונה להעניק לבנות “מרחב של התפתחות אישית. לבנות איתן יחד סולם להתפתחות שלהן. אנחנו בית חינוך שמביא כל בת למיצוי אישי והכנה לחיים, באופן שבו הן חוזרות אלינו גם אחרי שסיימו את בית הספר כדי להתייעץ ולשמוע”. גיל מדגישה כי היא מחנכת גם למצוינות, אך גם למיצוי היכולות: “חשוב לי שכל אחת תממש את עצמה בכוחות שקיבלה”.

להמשך הכתבה של רוני ישי במקור ראשון 

הכתבה של רוני ישי פורסמה במקור ראשון ב17.12.20

 

תלמידות מדרשת אמית מודיעין. צילם: ליאת וגשל
760_10 (5)
791_12 (3)
017_10 (2)
341_10 (12)
883_5 (7)
פורסם בתאריך: 18.12.2020