חדשות וחדשנות בחינוך >

ממרכז הקליטה בשדרות – העולים החדשים הגיעו לפתח תקווה

ממרכז הקליטה בשדרות – העולים החדשים הגיעו לפתח תקווה

החששות הגדולים בקרב תושבי הדרום בעקבות המלחמה והטבח האכזרי שביצעו מחבלי חמאס, הובילו רבים לקחת הפוגה מהמגורים באזורי הלחימה.

כך הגיעו אל כפר הנוער אמית פתח תקווה, שפתח את שעריו לטובת תושבי הדרום, משפחות רבות מהעיר שדרות, כמו גם משפחות של עולים חדשים מאתיופיה, והתגוררו במרכז הקליטה איבים ועברו לשדרות וחוו טראומה משמעותית במיוחד עם פרוץ המלחמה.

העולים החדשים בפרט, הגיעו מפוחדים ובמצב רגשי לא פשוט, אחרי שהות ממושכת במקלטים ובחדרי הממ”ד במשך עשרות שעות.

קהילת כפר הנוער שמחו מאוד על ההזמנות לתת כתף, עטפו את המשפחות בהרבה חום ואהבה, תוך שהם משולבים בתוך קהילת הכפר – בכדי להקל עליהם את המצב החדש שנכפה עליהם ולהמתיק את השהות מחוץ לבית.

כל קהילת הכפר צוות חניכים ואפילו בוגרים התגייסו לתמיכה.

נבנה סדר יום משולב עם תפילות, הפעלות לילדים, וכמובן שלוש ארוחות ביום.

בהמשך אף פתחו בכפר הנוער, מעין בית ספר עבור הילדים בשלל הגילאים, כאשר צוות המורים בכפר התגייס למשימה בשמחה. בנוסף, נפתחה כיתת אולפן עבור ילדי העולים החדשים כדי ללמד אותם עברית ומקצועות נוספים. כל אלו לצד מענה טיפולי אישי ומשפחתי.

החניך מנחם סולמני שיתף: “היה קשה לשמוע את הטראומה שהמשפחות חוו בדרום הארץ, שמח שיכולתי לתת כתף ולהקל עליהם במעט את הקושי”.

איתמר דיין, מחנך בכפר הנוער: “דווקא בשעות גורליות אלו, מתגלה עם ישראל בתפארתו בערבות ההדדית הנפלאה. אנחנו מצדיעים לתושבי שדרות הגיבורים ולחיילי צה”ל שנמצאים בחזית ושומרים עלינו. עם ישראל חי!”.

פורסם בתאריך: 24.10.2023