חדשות וחדשנות בחינוך >

מירי וסטרייך מישיבת אמית כפר גנים – מורת המאה

מירי וסטרייך מישיבת אמית כפר גנים - מורת המאה

‘מורת המאה’, המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ”ג, היא מירי וסטרייך, משוררת ומורה לספרות בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה. בזכות המורה מירי, מידי שנה בשנה, קבוצה של כעשרה תלמידים מרחיבים את לימודי הספרות ל-5 יחידות לימוד בנוסף ללימודי מגמה מדעית ברמת חמש יחידות, כאשר היא מלמדת מעבר לשעות הלימוד, בשיעורים מעוררי השראה שמתקיימים בביתה של המורה מירי. וכך, במוצאי שבתות, בחופשות ובסתם ערבים של חול, מתקבצים להם תלמידי המגמה אל בית משפחת וסטרייך, וליד שולחן עמוס עוגיות ביתיות לתפארת וכוס תה הם לומדים ספרות מאהבה.

בנימוקי הבחירה ציינה ועדת השיפוט, בראשות שוש נגר מ”מ ראש מנהל החינוך הדתי ומיכל דה-האן סגנית ראש המנהל ויו”ר ועדת מורי המאה – כי מירי וסטרייך היא פורצת דרך, מצטיינת המובילה לקידום הישגים לימודיים וערכיים, תוך השקעה ומסירות ומתוך רוח גדולה של חזון החמ”ד ותכניותיו.

בתגובה לזכיה אמרה מירי וסטרייך: “הדרך שתלמידיי ואני הולכים בלמידה היא דרך של הקשבה עמוקה לטקסטים וצמיחה מתוכם, כל זאת יחד עם פקיחת העיניים לרבדים השונים של היצירות ולרבדים השונים שבתוכנו. זהו הלב: חיבור עמוק לטקסטים המכוננים של החברה והעם, ובניית מסגרת חיים מתוך חיבור זה”.

הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים: “המורה מירי ותיקה מאוד בישיבה ומלמדת בה ספרות כבר כמעט 20 שנה. היא אחת המורות המחוברות ביותר לישיבה, להלכי הרוח בה, לחזון ולהובלה. היא מצליחה לחבב את השפה העברית, את לשון הקודש, את השירה העברית, הכתיבה והיצירה בכלל על תלמידיה הרבים. המורה מירי היא תלמידת חכמים אמיתית, שהוציאה ספר שירים פרי עטה לכל אחת מפרשות השבוע ומועדי ישראל. היא מוסרת שיעורי תורה, מחשבה וגמרא במסגרות שונות. המורה מירי מסורה ומשקיעה, מעוררת השראה באמת, כזו שמוזמנת לחופות של הבנים שלימדה, מייצרת שיתופי פעולה בין עולם הקודש ועולם השירה והספרות, מעודדת כתיבה יוצרת בתחום התורני, מקצוענית בעבודתה ובדרכי הוראתה ומעל הכל – נשמה גדולה שרואה בעבודתה שליחות קדושה”.

פורסם בתאריך: 27.12.2022