חדשות וחדשנות בחינוך >

מורה לחיים

מורה לחיים

באולפנית אמית ישורון בפתח תקוה התקיים ערב הוקרה והצדעה לארז ברקאי, המורה המיתולוגי למוסיקה, עם פרישתו מהתפקיד. ארז מלמד באולפנית מזה 23 שנים, במהלכן איבד את מאור עיניו.

ארז, בוגר בית ספר רימון למוזיקה ניגן בעבר עם גדולי הזמרים ואז החל ללמד מוזיקה באולפנית. לאורך השנים, לימד גם מקצועות קודש וריכז את מגמות הכר”ם באולפנית שהן המגמות היצירתיות- אומנות, תיאטרון, מוסיקה ועיצוב גרפי. במהלך השנים בהן לימד באולפנית, זכה לחזור בתשובה וכיום הוא לומד למבחני הרבנות.

הערב עמד בסימן ‘חיים שכארז’ וכלל תוכנית אומנותית שהורכבה מדמויות עבר והווה באולפנית. גולת הכותרת היתה ההפתעה המרגשת בדמותן של כ-50 בוגרות מגמת מוסיקה מ-20 השנים האחרונות. את הערב הנעימו בשירה ובקטעי דרמה בנות מגמת מוסיקה משכבות י”א י”ב ובנות מגמת תיאטרון.

בסיום הערב התרגשו הנוכחות לשמוע מילות סיכום מפיו של ארז, שאמר כי “ערב נפלא ומרגש שכזה יכול לצמוח אך ורק בסביבת גידול חמה ועוטפת של צוות, תלמידות ובוגרות שבאמת אוהבים את ה’ביחד הזה’ – הבה נמשיך ונשמור עליו! זו מתנה חיים לכולנו ביחד”.

לימודי המוסיקה באולפנית מתחילים כבר בחטיבת הביניים וכוללים לימודי פיתוח קול, שירה במקהלה, השתתפות בהרכבים ולימודי תיאוריה. בנות המגמה מובילות טקסים, תפילות ומופעים וחלק ניכר מהבוגרות ממשיכות לעסוק בתחום גם לאחר סיום הלימודים.

רעות זילביגר, בוגרת האולפנית וכיום רכזת שכבת יא באולפנית: “זכות גדולה עבורנו להיות שותפות לערב מיוחד ולהוקיר את ארז שיש לו הרבה זכויות בתהליכים המשמעותיים שעברנו באולפנית בתחום המוסיקה ובשלל תחומים נוספים”.

מבשרת יעקבס, ראש האולפנית: “ארז ליווה את מגמת מוסיקה ואת האולפנית למעלה מעשרים שנים בהן פיתח, ייסד ובנה תכניות רבות. הערב המרגש היה הזדמנות לכנס יחד אנשי צוות, תלמידות ובוגרות להוקיר תודה לאדם שתרם כל כך הרבה למנגינה המיוחדת של אולפנית ישורון”.

פורסם בתאריך: 23.01.2023