חדשות וחדשנות בחינוך >

מופע המחול שצמח מהמלחמה – הדרך של תלמידות אמית הלל להתמודד

מופע המחול שצמח מהמלחמה - הדרך של תלמידות אמית הלל להתמודד

תלמידות מגמת המחול הצומחת בבית החינוך אמית הלל רחובות, עלו השבוע על הבמה במופע בכורה ‘התנערי’. המופע בו השתתפו רקדניות מכיתות ז’-י’ כלל קטעי מחול מודרני, בלט קלאסי ויצירות אישיות של הבנות.

אחת המורות בבית הספר, עברה טלטלה ב7/10 כאשר אביה נפצע מירי מחבלים בשדרות והובל לבית חולים במצב אנוש. רק לאחר חודש אחרי שהיה מונשם ומורדם יצא מכלל סכנה. המופע נולד בעקבות הארוע והוא מנער את הכאב ומחזק את התקווה דרך מחול.

הרקדניות עמלו ,התמסרו, וגילו אחריות ותשוקה גדולה, ויחד בסיעתא דשמיא הצליחו להפיק ערב שכולו תנועה נשית מלאה בלב וחיבור. דווקא בשנה זו, הן ביקשו לנוע ולהתנער מעפר, ללבוש בגדי מלכות ולחולל אור ואהבה.התלמידה נעמה דמוזה שיתפה: “מגמת מחול העניקה לנו יכולת לפרוש כנפיים ולהביא לידי ביטוי את מה שחבוי בתוכנו. במיוחד בתקופה קשה זו.כשאני נכנסת לסטודיו ואני מתחילה לרקוד- אני מרגישה חופשייה, בלתי ניתנת לעצירה, ומלאה באנרגיה. זה ממש משחרר את הנפש ונותן רוגע ושלווה”.

מירי גיל, מנהלת בית החינוך: “מגמת מחול הוא חלום שמתגשם וקורם ומתהווה. תלמידות פורשות כנף רוקדות ומביאות להנעה פנימית של רוח ונפש, מרומם מצמיח ומעניק שאר רוח לכל תלמידה ומביא למימוש ותנועה נשית. נוצרה קבוצה חברתית של תלמידות שמחות שמביאות לביטוי את האני הפנימי. המגמה בראשות המורה רעיה הורביץ בכישרון ייחודי הביאה את המגמה לפסגות”.

פורסם בתאריך: 18.06.2024