חדשות וחדשנות בחינוך >

מוסיפות אור: התלמידות נפגשו עם מורה לקוית ראייה כדי לפתח מוצרי סיוע ללקויי ראיה

במהלך שיעורי היזמות, למדו תלמידות ז-ט בבית החינוך אמית אורי מעלה אדומים על עולמם של העיוורים. השבוע הגיעה גלית אגמון, סטודנטית להוראה במכללת אפרתה, כדי לספר ולענות על שאלות התלמידות על חוייותיה כעיוורת מלידה.

אגמון שיתפה את התלמידות במכשיר שאומר לה מה הצבע של הבגד כדי שתוכל להתאים. היא הדגימה את האפליקציה שיש לה בטלפון שמקריאה על מה היא לוחצת, אל מי היא מחייגת וגם מקריאה לה את ההודעות. היא אף שיתפה שהיא ממש לא רואה כלום, לא אור ולא חושך.

התלמידות היו מאוד קשובות, התעניינו ואף הרגישו בנוח לשאול את גלית שאלות אישיות על מנת ללמוד ולחוות את עולמו של העיוור יותר וגם על מנת לדעת איזה מוצרים מסייעים כבר פיתחו לעיוורים ומה עדיין מקשה עליהם.

בהמשך שאלו אותה מה הדבר הראשון שהיא הייתה רוצה לראות, והתשובה הייתה: “את המשפחה שלי”. אחת התלמידות התעניינה האם העובדה שהיא איננה רואה גורמת לה להיות אדם עמוק יותר, כי היא רואה את הפנימיות בלי המעטפת החיצונית.

לאחר מכן תרגלו ההתלמידות כתב ברייל והכינו ממנו קישוטים לחנוכה לבית הספר. על מנת לדמות את הכתב לבליטות של הברייל הן הדביקו אבני פסיפס. כך שבמישוש (לכאורה) אפשר לקרוא את הכתוב.

התלמידה אושר גדליהו משתפת: “המפגש עם גלית אגמון העביר לי מסר חשוב. הבנתי שחשוב לקבל את השונה, גם אם הוא לא שומע או לא רואה. העיקר בחיים זה להיות בן אדם טוב”.

רוחמה ווגל, מנהלת בית החינוך: “באמית אורי הבנו שלא כולם זוכים לראותם את האור, את שיעורי היזמות האחרונים הקדשנו לעולמם של העיוורים. במפגש עם גלית אגמון שהינה עיוורת מלידה שסיפרה על ההתמודדות שלה ביום-יום, התלמידות זיהו את הצורך וינסו לפתח מוצר שיקל על עולמם של העיוורים”.

פורסם בתאריך: 28.11.2021