חדשות וחדשנות בחינוך >

מה עושה המורה בחופש? מסע בין הבוגרים-החיילים

החופש הגדול משמש מורים למנוחה והכנה לקראת שנת הלימודים הבאה. אך הרב יוני וולף, מחנך בישיבת אמית בלבב שלם בירוחם החליט לנצל אותו למסע ברחבי בסיסי צה”ל ברחבי הארץ יחד עם תלמיד שטרם התגייס, כדי לבקר את הבוגרים שבצבא.
השניים ביקרו את החיילים בקציעות, גבול עזה, גוש עציון, חברון ובבסיסי הדרכה. “שלחנו לחיילים הודעה שזה בתכנון, ומי יכול שנבוא אליו”, הוא מתאר. “חזרו אלינו כ-11 אנשים, שניים היו רחוקים מידי אבל ל-9 אחרים בנינו מסלול והגענו”.
כל מי שלמד בירוחם מכיר את אללוף, המאפייה המפורסמת שהתלמידים אוהבים לבלות בה בשנות התיכון ומהווה עבורם טעם אהוב ומוכר, ולכן הביאו משם כיבוד עם צידנית מלאה שתייה קרה. החיילים התרגשו מאוד מהביקור, בעיקר אלה שבטירונות ושבתעסוקה מבצעית.
הרב יוני וולף: “ישיבת אמית בלבב שלם היא משפחה. גם כשהבנים עוזבים את הבית, הם עדיין הבנים שלנו. הדבר הזה בא לידי ביטוי בליווי בצבא, בישיבות, בלימודים, בהקמת משפחה. וגם בלי אידאלים גדולים, מה יכול להיות יותר כיף בחופש הגדול מלבקר אנשים כל כך אהובים?!”.
ענר לשם, מנהל הישיבה: “‏כשאתה מחנך מכל הלב והתלמידים הם חלק ממך במשך שלוש שנים, לא כל כך מהר מאוד נפרדים מהם. אז שיש זמן פנוי באוגוסט, מה שאתה עושה זה לחשוב איפה התלמידים שלך נמצאים היום וללכת לחזק אותם בצבא. כך פועל מחנך לחיים”.‏

פורסם בתאריך: 09.08.2021