חדשות וחדשנות בחינוך >

מהכיתה לאולפן החדשות

מהכיתה לאולפן החדשות

קרדיט צילום תמונה: אורן רייס

במסגרת תוכנית המנטורים במדרשית אמית מודיעין, התגייסו כ-15 הורים מתחומי עיסוק שונים החושפים את הבנות למקומות העבודה שלהם תוך מתן דגש על מיומנויות בין אישיות וההבנה שכל אחת ואחת ‘נולדה להשפיע’ בתחום הקרוב לליבה.

מפגש הסיכום של קבוצת המנטורינג תקשורת בהובלת המנטורית יונית עמר, אמא של נעם מכתה ט’, נערך בבית ידיעות אחרונות בראשון לציון, בניין ענק שמאגד בתוכו את כל הפעילות של ידיעות אחרונות, קבוצת המגזינים (לאישה, מנטה וכו’), רדיו ואולפן הטלויזיה של Ynet.

עורך הבריאות של YNET ערך לבנות סיור אישי במשך שעתיים, בו שמעו על מאחורי הקלעים של עולם החדשות הקצבי, ראו בפעולה את האנשים שמזינים את מבזקי החדשות, מחליטים על מה נקבל ‘פוש’ לפלאפון, מה יהיו הכותרות הראשיות בעמוד הבית ובהתאם מה יהיה על סדר היום התקשורתי והציבורי.

משם הן המשיכו לאולפן הרדיו של YNET ולמדו איך מפיקים תכנית רדיו ופודקאסט והתנסו בעצמן בהפקה ובשידור של תכנית רדיו. אחרי שהבנות בחרו נושא, הן ראיינו אחת את השניה, נתנו לחברות הנחיות מהקונטרול (חדר הבקרה) איך לשפר את השידור ומה לשאול ואפילו בחרו אילו שירים לשדר תוך כדי השידור. בסוף ההתנסות הבינו כמה זה קשה להחזיק שידור חי וגם כמה זה לא פשוט לנהל אותו כשמדברים איתכן תוך כדי באוזניות ואתן צריכות להמשיך לשדר כרגיל.

התחנה האחרונה שלנו הייתה הקונטרול המרכזי של אולפן הטלויזיה של ynet בו צפו הבנות בצוות בזמן אמת תוך כדי שהם מתפעלים שידור חי. פגשו את המפיקה הראשית שהסבירה להן מה זה להחזיק שידור חי במשך שעתיים ואיך היא הגיעה לתפקיד הזה, וקינחו בביקור באולפן עצמו, ברגע שהמגישים סיימו את השידור ופינו להן אותו.

התלמידה שי לי דומיניץ סיכמה את החוויה: “למדתי הרבה מהמנטורית יונית על עולם השיווק, על טכניקות איך למתג את עצמי והשיא היה הביקור בynet ולראות איך עושים חדשות מקרוב!”.

יונית עמר המנטורית אמרה לתלמידות: “היה מפגש מסכם מדהים וחווייתי, ונהניתי מאוד לבלות אתכן בימי שני בחודש האחרון. אם אי פעם תחליטו לעסוק בעולם התקשורת המרתק – תזכרו מי הייתה הראשונה שהדביקה אתכן בחיידק. אתן נערות בוגרות, מקסימות, אינטיליגנטיות, סקרניות ויצירתיות – היה תענוג”.

ליאת וגשל, מנהלת מדרשת אמית מודיעין: “תוכנית המנטורים מביאה את בנותנו לפגוש את האימהות מעוררת ההשראה שיש לנו בקהילת מדרשת אמית מודיעין, ומראות בצורה הברורה ביותר את פירוש הסלוגן שלנו נולדת להשפיע!”.

פורסם בתאריך: 15.05.2023