חדשות וחדשנות בחינוך >

מדור לדור

תלמידי אמית קריית מלאכי ריגשו את המשתתפים בטקס יום השואה העירוני.

תלמידי אמית קריית מלאכי ריגשו את המשתתפים בטקס יום השואה העירוני.

טקס יום השואה המרכזי בקריית מלאכי נערך השבוע במתנס ומסכת יחודית שהעבירו השנה תלמידי תיכון אמית בהובלתה של הרכזת קרן אור אזולאי, נגעה וריגשה את הבאים. הטקס היה בסימן “בכל דור ודור” והייתה בו הקבלה לאירועי ה – 7 באוקטובר.

הוא נפתח בקליפ השוואה מצמרר בו נראים יהודי אירופה יורדים מהרכבת באושוויץ אל מול תושבי העוטף המובלים באכזריות על ידי מחבלי חמאס. הטקסטים שולבו בין שואה לאירועי אוקטובר, והקטע שגרם לרבים להזיל דמעה באולם היה “גן העדן לילדי השואה והדרום”, קטע בו שני ילדים נפגשים בגן העדן, ילד עם פיג’מת פסים אל מול ילדה עם דגל ישראל, קטע משחק ושיר שהסתיים במשפטים: “המדינה שלנו לא תימחק. היא כאן לעולם, כל עוד נדע כולנו, אהבת חינם”.

הטקס הסתיים בנבואה לעתיד טוב יותר, ובתקווה לימים פשוטים, הזמרים שרו את השיר “ומפה נקום” שכתבו נעם חורב ועידן רייכל, לצד דגלנים שנכנסו על הבמה.

נריה אלחרר, אחד ממשתתפי הטקס אמר: “לא האמנתי שהטקס יצליח להעביר אצלי ואצל משפחתי מסר כל כך משמעותי, שמחבר בין אז ועכשיו”

אביעד גבאי, מנהל בית הספר הוסיף ואמר “זכרון השואה זו משימה לאומית, שמח לראות את התלמידים הרבים שהגיעו לכבד את הטקס ואת זכרון הנרצחים ובעיקר את התלמידים הרבים שהיו שותפים בהצלחת הטקס. בטוח שהמסרים החזקים ימשכו ללוות אותם כחלק מהזכרון. החוויה של התלמידים שהופיעו בארוע היתה משמעותית ומיוחדת עבורם. הטקס כולו לווה במצגות וסרטונים שנגעו בקהל ובתוכו ראש העיר, ללו זוהר, שיצא נרגש מהטקס”.

פורסם בתאריך: 08.05.2024