חדשות וחדשנות בחינוך >

מבצע ‘נקיון המיליון’: תלמידי אמית איתן שומרים על הטבע

במסגרת פרויקט ‘נקיון המיליון’ של של”ח ומשרד החינוך וכחלק מהנושא השנתי ‘ופרצת’ – הכרה וחיבור לארץ ישראל, יצאה שכבת ז’ בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים לליפתא בירושלים וערכה בו מבצע נקיון מקיף.

התלמידים נהנו מהמעיין והנקבה ובעיקר דאגו ששבילי ארץ ישראל יהיו נקיים, כל זאת במצב רוח מרומם ואוירה מגבשת ונעימה.

מבצע הניקיון נועד לשנות את המודעות לגבי ניקיון הארץ וההתייחסות לטבע. תחום של”ח וידיעת הארץ הצטרף למיזם, שבו שותפים גופים שונים ובשיתוף רשות הטבע והגנים.

אליוט אזולאי, תלמיד כיתה ז4 משתף: “לנקות את ארץ ישראל ואת העולם בכלל זה חשוב. במאמץ לא גדול אפשר לגרום לסביבה להיות נקייה וגם למנוע מוות מיותר של בעלי חיים”.

ישראל דהן מחנך כיתה ז׳4 ומורה לשל”ח: “יצאנו לטיול עם קצת חששות בעניין הניקיון והופתענו לטובה כשגילינו את רמת ההתגייסות של התלמידים לניקיון. המפגש של התלמידים עם כמויות האשפה שאנשים משאירים בטבע יצר אצלם שיח בתהיה: מי זורק את כל זה ומזהם את הטבע? המסקנה שאליה הגענו היתה שזה לא רק אדם אחד אלא הרבה אנשים שחושבים שהשלכת שקית או עטיפה אחת קטנה לא תזיק לאף אחד וזו התוצאה”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “איזה כיף לראות את השמחה על פניהם של התלמידים! ככה זה כשתורמים, ועל הדרך נתרמים. בית החינוך שלנו רואה חשיבות גדולה בשמירה על ארצינו היפה”.

פורסם בתאריך: 20.12.2021