חדשות וחדשנות בחינוך >

מבאר שבע לנבחרות ישראל בביולוגיה ובכימיה

בתמונה מימין לשמאל: דיאנה שלפמן, ניקול בסקין, שלמה סובוטסקי (המורה לכימיה) ואלן טרוסטצקי

יהושבע רחל אסטר, תלמידת אולפנת אמית אוריה באר שבע, עברה את המיונים והתקבלה לנבחרת ישראל בביולוגיה. דיאנה שלפמן, ניקול בסקין ואלן טרוסטצקי תלמידי מקיף אמית באר שבע, עברו את המיונים והתקבלו לנבחרת ישראל בכימיה. ארבעתם מהווים נציגות מכובדת לעיר באר שבע.

אחרי מיונים מבין 2,400 תלמידים מכל רחבי ארץ, נבחרה אסטר לאחת מבין חמישים חברי הנבחרת שעוברים את תקופת האימונים ביחד, מהם ייבחרו חמשת התלמידים שייצגו את ישראל באולימפיאדה העולמית לביולוגיה שתתקיים בדובאי. שלפמן, בסקין וטורסטצקי, צלחו מסלול דומה ונבחרו לנבחרת הישראלית בכימיה.

אלן טרוסטצקי: “כימיה בשבילי הוא מקצוע חשוב, מהנה אך מאתגר, אבל בזכות המורה הנהדר שלנו שלמה אשר מקל עלינו ועוזר לנו, השיעורים רק משתפרים. כשהשתתפתי באולימפיאדה בכימיה למדתי הרבה מידע חדש על מקצוע הכימיה, בזמן הלמידה לקראת האולימפיאדה הבנתי עד כמה זה מקצוע רחב עם נושאים מעניינים מאוד ללמידה ולמה חשוב לדעת ולהבין זאת באופן כללי”.

דיאנה שלפמן: “למרות שלמדתי כימיה כבר כמה שנים, לא ציפיתי לעבור לשלב הבא. הייתי רוצה להגיד תודה לכל הקבוצה שלי בכימיה ובמיוחד למורה שלמה שהיה איתנו כל הזמן הזה”.

ניקול בסקין: “ההשתתפות באולימפיאדה בכימיה העניקה לי ידע רחב יותר על תחום הכימיה, בתהליך הלמידה לאולימפיאדה גיליתי הרבה מידע מעניין ועד כמה עולם הכימיה זה עולם מעניין ורחב ומאוד שווה ללמוד אותו”.

יהושבע רחל אסטר:: “לימוד ביולוגיה הוא חלק מחקר חיים ובריאות, מרתק אותי לחקור ולהעמיק בתחום בעיקר אחרי מגיפת הקורונה”.

נורית דוידי, מנהלת אולפנת אמית אוריה באר שבע: “אולפנת אמית אוריה, עושה מצויינות באהבה. האולפנה שמה לה יעד לראות כל אחת במעלתה. זו ההזדמנות להודות לרכזת מדעים המורה יעל דנן שהובילה את יהושבע להצלחתה”.

צוריאל רובינס, מנהל מקיף אמית באר שבע: “גאים בתלמידינו על ההישגים המדהימים ברמה הארצית. זה פרי של עבודה קשה ואמון ביכולות שלהם”.

יהושבע רחל אסטר
בתמונה: יהושבע רחל אסטר

פורסם בתאריך: 05.03.2023