חדשות וחדשנות בחינוך >

מאתיופיה לירושלים: הצדעה אומנותית לעולים מאתיופיה

מאתיופיה לירושלים: הצדעה אומנותית לעולים מאתיופיה

לפני כשנתיים נפטרה וובלם אמבילה, תושבת העיר מעלה אדומים. משפחתה וחבריה -משפחת אייל, יצאו ביוזמה מרגשת של הנצחה. במסגרת מיזם חינוכי וערכי שהובילו המתנ”ס ועיריית מעלה אדומים, בתי הספר בעיר התבקשו להגיש יצירות שעוסקות בעלייה מאתיופיה, בקליטה בארץ, בתרבות ובמורשת של בני העדה.

בבית החינוך אמית איתן, קבוצת תלמידים מ’כיתת האומן’ בהנחייתו של המורה שי קהת החליטו לצייר את סיפורה האישי של המחנכת מולו ראדה. במשך חודשיים התלמידים חנוס ביטאו, חיים היילה וסמואל מששה יצרו בסבלנות וביסודיות ציור המבטא את סיפורה האישי של המורה מולו, ‘מאתיופיה לירושלים’ המתאר את מסעה לארץ ישראל.

בארוע מרגש בהשתתפות בני המשפחה, החברים, נציגי העירייה וכמובן התלמידים – נחנכה התערוכה שמצדיעה לקהילת יוצאי אתיופיה.

התלמיד סמואל מששה אמר: “דרך הציור המיוחד רכשנו כלים ומתודות אומנותיות לצד למידה משמעותית על מורשתה המפוארת של עדתנו, ”ביתא ישראל’ ועל כך אנו מודים לבית הספר שלנו”.

המורה שי קהת הוסיף: “חיבור התלמידים הצעירים יוצאי אתיופיה לשורשים והמורשת שלהם, ‘עדת ביתא ישראל’ בדרך האומנות היא חווייתית ומעוררת השראה מאין כמוה, חוויה שהיא גם מתנה לחיים. מחיאות הכפיים הרבות, הדמעות, הקול החנוק, הגב הזקוף והגאווה של ההורים סיפרו בלי מילים על תהליך ריגשי אומנותי וחינוכי שלא ישכח במהרה”.

פורסם בתאריך: 21.02.2023