חדשות וחדשנות בחינוך >

לראשונה: שבו”שים גם לתלמידות אולפנה

מסורת ידועה היא בקרב תלמידי ישיבות תיכונית שרוצים לבדוק את התחנה הבאה בחייהם, ללכת לשהות מספר ימים בישיבת הסדר או מכינה קדם צבאית, לתהות על קנקנה ולבדוק האם היא אכן מתאימה עבורם בשנה הבאה. מה שנקרא: שבו”ש (שבוע ישיבה).

באולפנת אמית גבעת שמואל החליטו לעשות היסטוריה. במסגרת ההכוון לקראת מסגרות ההמשך ומתוך רצון להנכיח את חשיבות בניית הקומה הרוחנית והנפשית לפני היציאה לעשייה בעם ישראל, בשבוע האחרון יצאו קרוב ל70 בנות מהשמינית לשבו”שים של יומיים במדרשות ובמכינות הדתיות אשר פרוסות ברחבי הארץ. בין השאר: מגדל עוז, באר ירוחם, באר אשדוד, גבעת וושינגטון, עין הנציב ולידנבאום.

במהלך שהותם זכו הבנות להכיר מקרוב את חווית לימוד התורה לשמה, להכיר מגוון גדול של שיעורי הגות ומחשבה ואף להצטרף להתנדבויות של בנות המדרשה.

התלמידה גל זיו משתפת: “הייתה חוויה ממש מפתיעה. לא ידעתי שאני מסוגלת להחזיק ראש יומיים שלמים ורק ללמוד תורה, והשבו”ש לגמרי הוכיח לי שאני מסוגלת, ואפילו מאוד אוהבת את זה”.

חברתה נעם צרויה מוסיפה: “הרגשנו שניתנה לנו האפשרות לשמוע דברי אלוקים, שלא במסגרת הלימודים השגרתית. תודה לצוות האולפנה ובראשם לצוות המחנכות האלופות שלנו”.

אורית קאופמן, מנהלת אולפנת אמית גבעת שמואל: “רכזת השכבה, רב האולפנה והמחנכות כולם כאחד נרתמו למשימה הזו באופן מעורר השראה. מי יתן ונזכה להגדיל תורה ולהאדירה ומגבעת שמואל תצא בשורת לימוד התורה לבנות”.

פורסם בתאריך: 27.12.2021