חדשות וחדשנות בחינוך >

לראשונה מאז פטירתו: תלמידי אמית טכנולוגי אשדוד קיימו את מבצע דוגו

לראשונה מאז פטירתו: תלמידי אמית טכנולוגי אשדוד קיימו את מבצע דוגו

כבכל שנה, גם השנה ב-18 לינואר בית הספר אמית טכנולוגי אשדוד לקח חלק במבצע דוגו. לפני אכילת הפלאפל, התכנסו התלמידים ללמוד על מורשתו של דוגו (דוד לייטנר) ולמה נוסד המנהג. מי שהובילו את המבצע היו הסיירת של בית הספר שעמדו והכינו לכלל התלמידים פיתות מפנקות.

דוגו הלך לעולמו לפני מספר חודשים, ולכן השנה המבצע התקיים באווירה מרגשת מתמיד. דוגו נהג לומר בזמן קיום המבצע כי “עם ישראל חי וקיים, ומבסוט ואוכל פלאפל”. על ידי קיום המבצע משמרים את מורשתו של דוגו ז”ל.

דוגו ייסד את המבצע כאות הניצחון שלו על הנאצים, ולכן העיתוי שלו בימים אלו הוא מיוחד. נמשיך ונתפלל שגם בימים אלו נזכה לניצחון על אויבינו.

שילה דניאל, תלמיד כיתה יא׳ ויו”ר הסיירת: “מבצע דוגו בעיניי הוא אירוע משמעותי ביותר. באמצעות המבצע, אנו זוכרים את מה שעשה האויב הנאצי לעמנו. והכי חשוב – שמהחושך הכי גדול בסופו של דבר יגיע אור, וזה רלוונטי לימים אלו כל כך. עם ישראל חי”.

בצלאל זרביב, סגן מנהלת בית הספר ורכז חינוך חברתי: “דווקא עכשיו – מבצע דוגו רלוונטי מתמיד! דווקא בימים קשים אלו, אנו צריכים להרים ראש ולזכור כי ניצחנו את כל אלו שקמו עלינו לכלותינו, כולל את הנאצים ימ”ש שאת הניצחון עליהם דוגו נהג לחגוג עם אכילת פלאפל. וכך גם בע”ה ננצח הפעם. עם ישראל חי”.

סימה פרץ, מנהלת בית הספר: “זכינו היום לקחת חלק במבצע דוגו, מבצע שדוד “דוגו” לייטנר ייסד כאות הניצחון שלו ושל עם ישראל על הנאצים ימ”ש. השנה, הזכות שלנו לקיים את המבצע הייתה כפולה – ראשית, חגגנו את ניצחון עם ישראל על הנאצים ואת חיינו במדינת ישראל. שנית, המשכנו את מורשתו של דוד לייטנר ז”ל שהלך לעולמו לפני מס’ חודשים, וקיים את מבצע דוגו בפעם האחרונה בשנה שעברה. נמשיך להתפלל לניצחון חיילינו ועמנו גם הפעם הזו”.

פורסם בתאריך: 21.01.2024