חדשות וחדשנות בחינוך >

למשך שעה וחצי: התלמידים הפכו לבעלי מוגבלויות

למשך שעה וחצי: התלמידים הפכו לבעלי מוגבלויות

במסגרת סדנת נגישות הפכו תלמידי כיתה י3 בבית החינוך מקיף אמית באר שבע לבעל מוגבלות: נכה, עיוור, חרש וכדומה – במשך שעה וחצי. זאת כדי לפתוח את העיניים והלב לגבי ההנגשה וההרגשה של המוגבלים בחברה.

הכיתה נמצאת בפרויקט ‘תיקון עולם’ מבית עדי, אשר שמה לעצמה למטרה לגרום לשינוי עמדות של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלויות. במהלך השנה הכיתה פוגשת וחווה דברים הקשורים לעולם החינוך מיוחד ואנשים החיים עם מוגבלות במטרה להוריד חסמים, דעות קדומות ובעיקר פחדים ורתיעה.

כחלק מהפעילויות יצאה השבוע הכיתה לסקר נגישות במרכז גילת הקרוב למקיף. כל תלמיד במשך שעה וחצי חווה מה זה להיות בעל מוגבלות: לחלק כוסו העינים לחלק כוסו האוזניים וחלק התניידו רק בעזרת כסאות גלגלים. לאחר הפעילויות התקיים שיח על מה הרגיש כל אחד, האם מקומות מרכזיים נגישים לבעלי מוגבלות ולבסוף-מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות.

התלמיד יהב אמסלם שיתף: “היה מאוד שונה ומסקרן לראות נקודת מבט של אנשים שאנו לא חווים ביום יום וזה נתן לנו ניצוץ מחיי היום יום של אנשים בעלי דרך חיים שונה”.

נהוראי רגיני, חברו לכיתה מוסיף: “היה מאוד כיף, נוראי לדעת שזה מה שהמוגבלים עוברים ביום יום שלהם. צריך להעריץ אותם שהם מתפקדים ככה”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “מחזה לא רגיל היה לראות תלמידים שמבינים מה זה לשבת בכסאות גלגלים. זו הייתה חוויה מיוחדת לתלמידים ואני בטוח שתישאר איתם זמן רב ותשאיר חותם”.

פורסם בתאריך: 05.12.2022