חדשות וחדשנות בחינוך >

למרות הבידוד: עדינה זונטג-גולומביק, מחנכת ומורה למתמטיקה באולפנת אמית נגה בית שמש ממשיכה ללמד

עדינה זונטג -גולומביק ,מחנכת ומורה למתמטיקה באולפנת אמית נגה בבית שמש. בשבועות האחרונים נכנסו שני הילדים שלה,  יובל בן שנה  ואביגיל בת חמש, לבידוד, כל אחד – שלוש פעמים! לאחר שנחשפו לילד מאומת בגן ובמעון והיא נכנסה לנוהל חירום. גם להמשיך ללמד וגם לשמור עליהם בו זמנית. גם חלק מהתלמידות שלה נכנסו לבידוד, וכך נראה שיעור שגרתי שלה כשהיא מלמדת בזום מהבית, התלמידות צופות בה בכיתה על גבי מסך והמבודדות מהבית בזום וכל זה כשהיא עם שני הילדים בבית “יד אחת בלוח האלקטרוני ויד שניה מחזיקה את התינוק. המזל שלי הוא שבן זוגי עצמאי והוא עובד לא מעט מהבית. גם נטלפיקס  תרמה את חלקה להעסיק את  הילדים, אני גם עם הטלפון כל הזמן כי יש תלמידות שמעדיפות לשאול אותי בווטסאפ ולא מול כל המשתתפות בזום”.

כך נראים החיים של מורה בימים הללו: “ניסיתי לחלק ימים ולהגיע לכיתה כמה שיותר כדי לשמור על קשר עם התלמידות שלא נכנסו לבידוד. כרגע ההוראה הפכה להיות פרסונלית – אני עומדת מול כל תלמידה, העבודה היא סביב השעון ודרך הווטסאפ אני זמינה 24/6  יוצא שאני כל היום בטלפון. הילדים שלי משלמים מחיר אבל הקשר האישי קריטי. בעיקר בתקופה כזו חשוב לי שהתלמידות שלי יודעות שאני כאן בשבילן, מאמינה בהן ואכפת לי מהן. מה שמאפשר את הכל זה התגייסות של ההנהלה ושל צוות המתמטיקה ושאר המורות באולפנה כדי לתמוך במאמץ להמשיך הוראה בשגרה מורכבת.”

מנהלות אולפנת אמית נגה מרים קורן ואיריס אליהו: בזכות מורות כמו עדינה התלמידות מצליחות לשמור על למידה ועל מקום בעולם. אנו מצדיעות לעדינה ולמורות האחרות, הגיבורות האמיתיות של התקופה הזו”

לכתבה המלאה על המורות שמטפלות בילדיהן בבידוד – ובמקביל מלמדות בזום 

פורסם בתאריך: 19.01.2022