חדשות וחדשנות בחינוך >

ללא פלאפונים: התלמידות יצאו לגיחה בית ספרית

כבר מספר שנים שרוחמה ווגל, מנהלת בית החינוך אמית אורי מעלה אדומים, חולמת להוציא את כל התלמידות לטיול גיבוש בתחילת שנה, ללא מסכי הטלפון הנייד, על מנת לחבר ולהעניק לתלמידות מוטיבציה לכל השנה.
השבוע, יצא הגיבושון לדרך. הנושא היה ‘לצאת מעצמך’ מתוך חשיבה שכל תלמידה תרצה לצאת השנה מאזור הנוחות שלה, לתת מעצמה ולהיות מעורבת יותר. את התכנית הובילו תלמידות כיתה יב שהדריכו והיו אחראיות על כל כיתה וכיתה לאורך כל הטיול.
הטיול התחיל במעגלי שיח של המחנכות ביער חולדה ולאחר מכן התקיים מפקד במצפה טל לזכרו של סגן טל צמח. משם נסעו הבנות לפארק אשכול שבדרום, שם נהנו התלמידות מסדנאות שהצוות העביר. לקראת הערב, התלמידות בנו אוהלים, התארגנו לארוחת ערב כיתתית כשהן מכינות את האוכל בעצמן ובכך מעורבות ומעצימות את תחושת השייכות.
רוחמה ווגל, מנהלת בית החינוך: “תקופה ארוכה שאני חולמת להוציא את כל הקהילה החינוכית שלנו ליומיים של נחת, למפגש שיח וחוויה ואכן מבחינתי התגשם החלום, במשך שעות ללא פלאפונים נהנו הבנות לשוחח אחת עם השניה, לשחק לרקוד, לבשל וליצור – מספר אנשי הצוות שיצאו היה גדול. הבנות נהנו מסדנאות שונות, מלינת שטח, מהופעה מקפיצה ומחיבור אחת לשניה”.

פורסם בתאריך: 18.10.2021