חדשות וחדשנות בחינוך >

ללא מסכים: תלמידי אמית איתן יצאו למסע חיבור עצמי בדרום

ללא מסכים: תלמידי אמית איתן יצאו למסע חיבור עצמי בדרום

בשבוע שעבר יצאו תלמידי שכבות ט’-י’ בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים למסע משמעותי בן חמישה ימים, באזור הדרום בנושא: “צא מעצמך”.

בהכנות למסע החלו כבר לפני כחודש בתוך הכיתות, כחלק משותפות והובלה של התלמידים בכיתות ומועצת מסע יחד עם מורי של”ח והמש”צים. במהלך המסע התלמידים התמודדו עם הקושי הכי גדול של דור המסכים והוא התנתקות כמעט מוחלטת מהפלאפונים וחיבור אל עצמם.

התלמידים טיילו בשבילי המכתשים, בערי הנבטים ובמקרות המים במדבר, שמעו שיחות על אנשים שיצאו מעצמם כדי לתקן ולשנות דברים בעולם, התנדבו בבית אבות בדימונה ועמותת מאיר פנים, בנו את התפריט ובישלו בעצמם את האוכל לאורך כל המסע, ביקרו במרכז המבקרים ע”ש אילן רמון במצפה רמון, קבר בן גוריון והובילו את הטקסים השונים.

לכל יום היה נושא והוא נפתח במעגל שיח והסתיים במעגל סיכום. את התוכן ערכו והכינו מחנכי הכיתות בתוספת צ’ופרים ודברי מתיקה. כמו בכל שנה את היום האחרון בילו באטרקציה שתלמידי מועצת מסע בחרו- פיינטבול. המסע הסתיים בבית הספר, שם נערך טקס מרגש יחד עם ההורים וחולקו תעודות לתלמידים המצטיינים.

דניאל בצלאל, תלמיד כיתה י’1 שיתף: “‏יצאתי מהמסע עם חוויות שחיזקו אותי באופן אישי, כמו השכמות מוקדם בבוקר או בישול ארוחה לכל הכיתות. ‏זה די קשה ומאתגר, אבל ממש מיוחד”.

יאיר יעקביאן מכיתה י3 הוסיף: “ביחד עם חבריי יצרנו את הדבר הנדיר הזה, למדנו לקחת אחריות (לא רק על עצמנו) וקיבלנו שיעור לחיים דרך המסע”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “כמיטב המסורת בבית החינוך, שכבות ט’ וי’ יצאו למסע משמעותי בדרום הארץ. התלמידים התנדבו ופעלו לאור הנושא השנתי ‘צא מעצמך’. הכינו מערכי הדרכה, בישלו, בנו והתנדבו – והכל מתוך ראיית האחר ויציאה מאיזור הנוחות. אני גאה בתלמידים וביכולת שלהם לצאת מעצמם, הרבה בזכות ההובלה של אנשי הצוות שלנו באמית איתן האלופים!”.

ללא מסכים: תלמידי אמית איתן יצאו למסע חיבור עצמי בדרום

פורסם בתאריך: 23.01.2023