חדשות וחדשנות בחינוך >

לכבודה של אמא

לכבודה של אמא

גם בשעת מלחמה, המסורת נמשכת. בישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא התקיים זו השנה ה-16 הערב השנתי לציון הקשר המיוחד בין הבן לאם.

לקראת, י”א במרחשון, יום פטירת רחל אמנו, אמהות התלמידים הגיעו לישיבה וזכו לזמן איכות מיוחד עם הבן. השנה, הוקדש הערב העוצמתי כולו לזכות הבנים של כלל ישראל הנמצאים בחזית הלחימה.

הערב נפתח בדברי התעוררות של ראש הישיבה אשר המשיך את קריאתו של הרשל”צ הרב מרדכי אליהו זצ”ל בפניה לרחל אמנו: אל תמנעי קולך מבכי ואל תמנעי עינייך מדמעה. אנו זקוקים לתפילתך המלווה אותנו משחר קיומנו ועד עתה ומצרפים אל תפילתך המהדהדת את תפילות כלל האימהות של בנינו היקרים.

לאחר דברי הפתיחה המרגשים עברו האמהות והבנים ללימוד תורה משותף שעסק בחוסן הרוחני של עם ישראל דרך דמותם של אברהם אבינו ורחל אמנו.

לאחר הלימוד, התחילה חגיגה שלמה של הפרשת חלה, בהנחיית הגב’ יפה נסימי. הבנים והאימהות לשו בצק יחדיו וקיימו מצוות הפרשת חלה, תוך הזכרת החטופים ותפילה לשחרורם, לרפואת הפצועים ולחזרת הלוחמים והחיילים לביתם לשלום.

הערב נחתם בשיחה מרגשת ומרתקת של הרבנית רחל בזק, שדיברה על הכוח שיש לכל אחד מאתנו למשוך טוב וברכה לעולם, על ידי חיזוק גדול באמונה ביד ה’ הטובה עלינו תמיד. לסיום, כלל המשתתפים קבלו ‘ערכת ברכות’ להרבות ‘אמנים’ ולהוריד שפע, ברכה ושלום לעולם מאתו יתברך.

יונתן פורר, תלמיד כיתה ז’ שיתף: “היה ערב מרגש, היה כייף להכין את החלות ביחד עם אמא, התרגשתי לקבל ממנה ברכה”.

אמא של תלמיד בשכבת ט’ מסרה: “היה זה ערב מלא עוצמה וקדושה. יהי רצון שיתקבלו כל תפילותינו. אני רוצה להודות למארגנים בישיבה שחשבו עלינו האמהות והצליחו להוציא אותנו משגרת הלחימה להתרומם לגבהים חדשים”.

הרב שרון שער, ראש הישיבה: “אנו שמחים ומודים לה’ על הזכות לקחת חלק בחיזוק הקשר בין הבנים לאמהות. ערב לכבודה של אמא ורחל אמנו כל שנה הוא ערב מרגש ומחזק. השנה היה זה ערב עוצמתי במיוחד שנותן כח לכלל האתגרים שבורא עולם זימן לנו בשנה זו”.

פורסם בתאריך: 30.10.2023