חדשות וחדשנות בחינוך >

לזכר המורה: יום המעשים הטובים באמית טכנולוגי אשקלון

לזכר המורה: יום המעשים הטובים באמית טכנולוגי אשקלון

בעקבות פטירתה של המורה לאומנות נדיה גולדראט בתחילת השנה, את יום המעשים הטובים של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, אותה ניהלה עטרה דדון רכזת מעורבות חברתית, החליטו להקדיש לזכרה.

התלמידים היו מחוברים מאד אל נדיה וחשבו יחד איתם כיצד להנציח אותה בבית הספר ובלב. לבסוף, בחרו להקים פינת הנצחה, שהמרכז שלה הוא ספסל חברות ואחדות המחבר בין כולנו.

את הספסל עיטרו התלמידים במשפטים על נתינה המאפיינים אותה, כמו ‘השווי שלנו נמדד לפי מה שאנחנו מוכנים לעשות עבור אחרים’. לאחר מכן נערך טקס מרגש יחד עם משפחתה בה התלמידים דיברו ישבו בספסל החברות והרגישו מאוחדים במיוחד בימים אלה.

בנוסף, המשיכו התלמידים לאמץ ולהנציח את החייל עמית בן יגאל הי”ד. מאז שנהרג, התלמידים הכירו ופגשו את דמותו דרך הקיוסק הבית ספרי שהכנסותיו נתרמו לבית כנסת לזכרו ביקור בביתו טקס יום הזיכרון נבחרת הכדורגל של בית הספר.

השנה בחרו להנציח אותו בבית הספר בפינה גדולה לזכרו הנצפית מכל מקום בבית ספר, כדי שכל התלמידים שעוברים יזכרו את הסלוגן ‘ואהבת את עמיתך’, לאהוב את כולם מתוך שמחה וחיבור ממש כדמותו של עמית.

התלמידה ליאל יעקב שיתפה: “תמיד שנכנסתי לחדר של נדיה עצובה או מדוכדכת יצאתי שמחה. היה בה משהו שנתן לי תקווה ואופטימיות. ההנצחה הזאת תזכיר לי אותה”.

יצחק אברג’ל, מנהל בית החינוך: “חשוב שנדע לעשות מעשים טובים כל השנה, ולא רק יום בשנה, לשם אנו מחנכים את תלמידנו, ולכן חשוב לנו מאוד להשריש את ערך הנתינה בתלמידים. אני גאה לראות את רוח ההתנדבות שלהם והרצון שלהם להעניק”.

פורסם בתאריך: 20.03.2023