חדשות וחדשנות בחינוך >

לזכרו: תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד חגגו את מבצע דוגו

מבצע דוגו

קרדיט צילום תמונה: אורי סוויסה

תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד חברו בסוף השבוע לעם ישראל כולו – למיזם של ניצול השואה ‘דוגו’, דוד לייטנר ז”ל ממושב ניר גלים, שנפטר לפני מספר חודשים בגיל 92.

במשך שנים רבות ציין דוגו את יום שחרורו מאושוויץ (18.1) באכילת פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח על הסבל והרעב. בגיל 14 הוא צעד בקור המקפיא בצעדת המוות של אושוויץ. ברגעים הקשים ביותר התנחם בזיכרון הלחמניות הקטנות של אמו ובהבטחתה כי בארץ ישראל לא ירעב לעולם. דוגו זכה לעלות לארץ וגילה שהלחמניות של אמו נקראות כאן… פלאפל.

בשל פטירתו של דוגו לפני מספר חודשים, התקיים השנה המבצע באווירה מרגשת מתמיד. דוגו נהג לומר בזמן קיום המבצע כי “עם ישראל חי וקיים, ומבסוט ואוכל פלאפל”. על ידי קיום המבצע משמרים את מורשתו של דוגו ז”ל.

אוהד חלילי, תלמיד יב3, יו”ר מועצת תלמידים בישיבת אמית יגל אשדוד: “דווקא בתקופה הזאת, חשוב מאי פעם להעלות את הגאווה היהודית בעם ישראל, להרים את הרוח לזכרו של דוגו ז”ל שנפטר לאחרונה. זאת מסורת שצריך לשמר לדורות”.

זיו חסן, רכז חינוך חברתי בישיבת אמית יגל אשדוד: “מבצע דוגו הפך למסורת בישיבת אמית אשדוד, השנה יותר מתמיד שמחים לאכול פלאפל בארץ ישראל ולזכור שזה לא מובן מאליו. עם ישראל חי”.

מבצע דוגו

פורסם בתאריך: 22.01.2024