חדשות וחדשנות בחינוך >

לוקחים אחריות: באמית ב’ אשקלון חוגגים בר מצווה לכל התלמידים

בר מצווה אמית ב אשקלון

קרדיט צילום תמונה: עדיאל לוי

בבית החינוך אמית ב’ אשקלון, מפעילים תוכניות רבות ומגוונות בתחום המענה הרגשי. תוך כדי, זיהה הצוות החינוכי כי יש תלמידים שמשפחותיהם ישמחו לערוך יחד את שמחת בר המצווה.

הצוות החינוכי תפס פיקוד בטבעיות. הכינו את התלמידים בסיוע הבעל קורא הרב שמואל סוויסה, החל מקריאה בתורה, רכישת תפילין וטלית מהודרים, סידור, עלייה לתורה ברוב פאר והדר וכמובן שמחה גדולה בהשתתפות חבריהם לכיתה.

בנוסף, נפגשו התלמידים בכל יום שלישי בבית הכנסת החדש ונחשפו לתכנים שונים בתחום הבר מצווה. למדו על תהליך יצור התפילין אופן הכנתם, הלכות עליה לתורה וכדומה.

התלמיד פנטהון דללאו: “למדנו איך להניח תפילין וגם טלית. ראינו איך ספר תורה נראה מקרוב. זה היה משמעותי וגם עזר לי”.

רחל דהן, אחראית תחום רגשי: “אני מרגישה שהתלמידים רואים אותנו כחלק מעולמם האישי גם בדברים שלכאורה אינם שייכים באופן ישיר לבית הספר. באירוע הרגשתי שאנחנו ה’משפחה המשלימה’ לתלמיד. האירוע העצים אותם רגשית ולימודית. אירועים כאלה מחזקים בנו את התובנה של הערך והחשיבות של כלל המענים, ומעצימים את הערך של פיתוח אדם ערכי וחיבור לחיים”.

הרב שמואל סוויסה: “היה מאוד מרגש, זה אירוע חשוב ומשמעותי בחיים לכל ילד, הטקס בר המצווה לא היה מוכר לתלמידים, להורים, לקרובים. זוהי הפעם ראשונה שתלמידים אלו נחשפים למעמד כזה וזה מרגש כפול”.

גדעון שינדלר, מנהל בית החינוך: “תוכנית הבר מצווה היא הזכות של ילד להפוך להיות חלק מקהילת הבוגרים. בר מצווה היא הרגע של לקיחת אחריות על הקשר שלי עם הקב”ה והודות לחיבור עם העליה לתורה והנחת התפילין, התלמיד בוחר להיות מחוייב ומחובר לתורת ישראל ולקב”ה והכל נעשה עם שמחה גדולה והתרגשות של הצוות והתלמידים”.

פורסם בתאריך: 15.05.2022