חדשות וחדשנות בחינוך >

באמית באר טוביה לומדים יזמות – בקונדיטוריה

במסגרת תוכנית תמונת העתיד בתיכון אמית באר טוביה, התלמידים יוצאים למסע של למידה מהחיים. מפגש עם תחומי עשייה שונים, עם יזמים שחולמים ומגשימים בעזרת עבודה נחושה את חלומם. השבוע פגשו את השף-קונדיטור חיים דימרי שהגיע מנתיבות השכנה, מקונדיטוריה ששמה הגיע לכל רחבי הארץ. ביוזמה יוצאת דופן, חיים עוזב את הקונדיטוריה והמפעל לשעות ארוכות כדי לפגוש תלמידים, לספר את המסע האישי שלו ובעיקר להדליק את הניצוץ בעיניים ולטעום, מעולם העבודה האמיתי.

התלמידים הפכו לקונדיטורים ליום אחד. עם כובעי שף, סינרים, ערכת חומרי גלם משובחים והדרכה צמודה של חיים הם התנסו במתכוני קינוחים שונים. לכל אורך הסדנה חיים עבר מעמדה לעמדה, ייעץ, ענה על השאלות ועודד את התלמידים להתנסות, גם אם הם מעודם לא אחזו במטרפה או שקלו שוקולד על המשקל הדיגיטלי.

לפני שיצאו לדרך, הוצבו לתלמידים יעדים למדידה שנלקחו ישירות מהעולם האמיתי: איך אתם בעבודת צוות? עד כמה יש בכם מוטיבציה וסקרנות ללמוד ולהתנסות בעולם תוכן חדש? עד כמה אתם עצמאיים בהשגת היעדים? ומה עושים כשיש המון מוטיבציה להקציף את השוקולד אבל ממש לא בא לנו לשטוף את הכלים? ומה אני עושה כשכל ההשקעה שלי בקרם פטיסייר יורדת לטימיון כי פספסתי משהו בדרך? והכי חשוב – האם יש גם מתכון לחיים מוצלחים כמו שיש מתכון לקינוח מנצח? על כל אלה שוחחו המורים והתלמידים לקראת הסדנה, במהלכה – ביחד עם חיים ובסדנה רפלקטיבית שקושרת את כל הקצוות, עם סיומה.

יהונתן יחיא ושגיא אכסלרד, תלמידי כיתה ח5 שיתפו: “השף הסביר בצורה מעניינת ובאופן כללי היה מאוד ידידותי ונחמד. נהנינו לשתף פעולה בקבוצה עם תלמידים אחרים ולהכין את הקינוח. בסוף הפעילות אכלנו את הקינוחים שהכנו ביחד והשף חיווה את דעתו עליהם ועל עבודת הצוות שלנו. לסיכום מאוד נהנינו מהפעילות וגם למדנו ממנה ואנו מקווים שיהיו פעילויות דומות בעתיד”.

מירי שפיר, מובילת תכנית האקו סיסטם באמית באר טוביה: “הפעילות שנושאה היה עולם הקונדיטוריה והמסעדות היא חלק מתכנית רחבה שמפגישה את התלמידים והתלמידות עם יזמים מעוררי השראה שהצליחו להגשים את חלומם על אף קשיים ואתגרים רבים. המפגשים של התלמידים עם העולם האמיתי ופריצת גבולות הכיתה, מאפשרים להם לעבור תהליך עמוק עם עצמם ולזרוע זרעים שבהמשך יתהוו לערכים, מיומנויות ופעולות שיצמיחו אותם בחייהם הבוגרים. אנו גאים בתלמידים ובצוות החינוכי שצועד עימם בתכנית מיוחדת זו”.

פורסם בתאריך: 14.02.2022