חדשות וחדשנות בחינוך >

לומדים בשביל ישראל

לומדים בשביל ישראל

תלמידי מסלול רגבים, מסלול חדש בקרית החינוך אמית המר רחובות, יצאו למסע לפתיחת שנה במקטע ראשון מתוך שביל ישראל, בסימן תרבות טיולים.

התלמידים בהובלת המחנך דורון ליברמן מתחילים את שביל ישראל בכיתה ז’ ומסיימים אותו בכיתה י”ב, כאשר כל מסע עובד על ערכים ומיומנויות. לכל תלמיד יש תפקיד במסע, בהתאם לחלוקת תלמידי הכיתה לועדות כלכלה, בישול, ציוד, אישורים, הדרכות ועוד.

אל המקטע הראשון בשביל ישראל, אותו צעדו התלמידים – הגיעו באמצעות נסיעה ברכבת מרחובות אל פאתי מודיעין, הליכה בשביל ישראל עד לטרון, למחרת סיור ביד לשריון והמשך הליכה לנווה שלום/ דרך בורמה.

במסע הנוכחי התמקדו התלמידים בעיקר בהכרת השטח, מיקום המסלול, הקשיים הצפויים וההתארגנות לקראתם.

מסלול רגבים כולל 3 ענפים מרכזיים; הכרת הארץ ואהבת הארץ, חקלאות ומיומנויות שדה – המשלבים בתוכנית הליבה את כל תחומי השטח אשר מעצבות את האישיות של התלמיד על ידי התמודדות עם קשיים מגוונים; מסלולי הליכה, ניווטים, הדלקת אש, גילוף, גששות, ליקוט, עבודה בשדה, בעלי חיים, חינוך ימי, ארכיאולוגיה ועוד. בנוסף גם בתוכן הלימודי – איפה מטיילים, איזור בארץ, מלחמות בעבר, צמחים ובעלי חיים באיזור ועוד.

התלמיד אלון מרק שיתף: “שמחתי להיות במקום שבחיים שלי לא הייתי וגם על הזכות להגיע לאנדרטה לזכר לוחם שנהרג. נהנתי לבשל בשטח וגם זו פעם ראשונה שאני ישן באוהל”.

אליחי דדי, מנהל קרית החינוך אמית המר: “אנחנו רואים ערך גדול בחיבור בין אדם לאדמה, כך התלמידים מתחברים לעצמם ורוכשים מיומנויות שיסייעו להם בהמשך החיים”.

פורסם בתאריך: 07.11.2022