חדשות וחדשנות בחינוך >

לווין מגבעת שמואל בדרך לחלל

בתום שלוש שנים של עבודה מאומצת, פרוייקט המצויינות של תלמידות הנדסת תוכנה באולפנת אמית גבעת שמואל – פרויקט ת.ב.ל – תלמידים בונים לוויינים, הגיע לסיומו. מעמד טקס סיום מרגש נערך השבוע בנתניה בנוכחות שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, ומנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר.
התלמידות בנו ננו-לווין שישוגר לחלל בעוד כארבעה חודשים מארצות הברית, על גבי לוויין של חברת ספייס איקס. כל שלבי התכנון, הפיתוח והבנייה של הלוויין נעשו על ידי התלמידים בליווי מקצועי של מרכז המדעים ומומחים מהתעשייה והאקדמיה. גם לאחר השיגור של הלוויינים: הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים, יתבצעו כולם על ידי התלמידות.
שש-עשרה התלמידות הנרגשות סיימו 10 יחידות הנדסת תוכנה כחלק מפרויקט הלוויין שבמסגרתו ביצעו עבודת גמר של 5 יחידות, שכוללים בנייה ותכנות קוד ללווין, תחנת תקשורת והטסה לחלל בקרוב.
תלמידת האולפנה, טליה ברט, משתפת: “ניתנה לנו הזדמנות נדירה לקחת חלק בפרויקט שכזה, עבדנו קשה וכמובן שלמדנו המון על חלל וכל מה שקשור בו, אבל לא פחות חשוב למדנו להאמין בעצמנו, תחושת הסיפוק שלוותה לפרויקט הייתה עצומה”.
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “גבעת שמואל הינה עיר מרכז לחינוך ומצוינות, ששמה למטרה את תחום החינוך בראש סדר העדיפות. מערכת חינוך העירונית שלנו, זוכה מידי שנה להישגים ולשבחים רבים, הממצבים את עירנו כדרך קבע בצמרת הערים המובילות בישראל בתחום החינוך. אנו בהחלט גאים בצוותי החינוך המסורים והמקצועיים שיש לנו וכמובן בילדים ובבני הנוער הנפלאים והמוכשרים שגדלים כאן בעירנו. אנו מבקשים להודות למשרד המדע והטכנולוגיה, לסוכנות החלל הישראלית, לצוות תכנית תבל, למנהלת אגף החינוך אתי דהן, למורה ישראל ולכל צוות אולפנת אמי״ת בגבעת שמואל ולתלמידות המקסימות שלנו, על היוזמה, ההירתמות וביצוע הפרויקט המדהים הזה. כולנו גאים בכן ומחזיקים לכן אצבעות לקראת השיגור המיוחל לחלל”.

פורסם בתאריך: 11.07.2021