חדשות וחדשנות בחינוך >

להתחדש ולהתקדש: מדרשת שחר יוצאת לדרך!

להתחדש ולהתקדש: מדרשת שחר יוצאת לדרך!

מדרשה חדשה באולפנית אמית שחר אור עקיבא! הזדמנות להעמיק, להתחבר ולחוות מתוך חבורה מגבושת המבקשת לגדול בקודש. את פתיחת המדרשה ציינו התלמידות בטיול התעוררות משמעותי בירושלים.

המדרשה הוקמה בשיתוף פעולה של האולפנית ומדרשת בארי בפרדס חנה. במסגרת המדרשה יפגשו התלמידות מידי שבוע עם רבני המדרשה ועם רכזת המדרשה גל תורג’מן לשיעורי תורה ופעילויות משותפות ואחת לחודש יצאו לפעילות במדרשת בארי בפרדס חנה. גל בוגרת האולפנית חזרה אליה הפעם בתפקיד חינוכי. כמי שבעצמה בוגרת שנת מדרשה עבורה זו הגשמת חלום להקים מדרשה תורנית לתלמידות במסגרת האולפנית.

33 הבנות שהשתתפו בטיול בירושלים, פתחו את היום בשיחה מרתקת עם הרב יעקב שמעון-ראש מוסדות נחלת צבי. לאחר מכאן התכנסו להתוועדות משותפת של שירי נשמה עם הנגנית תמר אוליבן ודברי תורה מפי צוות האולפנית.

בהמשך הערב התקיימה סדנת הכנה לקראת התפילה בכותל בנושא “כל המבקש רחמים על חבירו..נענה תחילה” – כחלק מהפעילות כל תלמידה כתבה בקשות. כשהגיעו התלמידות לכותל כל בת קראה את הבקשות מהפתק של חברתה והתפללה עליה בכוונה. את הערב חתמו התלמידות והצוות במעגל משותף ברחבת הכותל מתוך תפילה ושמחה גדולה.

התלמידה לינוי ביטון שיתפה: “כשהגעתי לכותל בסוף הטיול התרגשתי מאוד והרגשתי שה’ שומע את התפילות שלי”.

גל תורג’מן רכזת המדרשה: “נרגשות לצאת לדרך עם מדרשת שחר ולקבל את השנה החדשה מתוך התרוממות רוח, חיבור לנשמה וחוויה אמונית משותפת”.

פורסם בתאריך: 29.09.2022