חדשות וחדשנות בחינוך >

להיות גדולים: התלמידים פתחו שנה בעליה לרגל לירושלים

מסע 'להיות גדולים- תלמידי ישיבת אמית נחשון

כחלק ממסורת שנתית לפתוח את השנה יחד, כלל הישיבה – יצאו השבוע תלמידי ישיבת אמית נחשון למסע ‘להיות גדולים’. השנה התווסף למסע ערך מוסף בחיבור לירושלים, לכותל ולבית המקדש.

המסע כלל טקס פתיחת מסע, נסיעה לשואבה לתחילת מסלול, הליכה רגלית לעין לימור, ארוחת ערב שכבתית ולינה בחניון לילה קסטל, המשך צעידה במסלול נחל חלילים, הפוגה מרעננת במעיין הליפתא והמשך הליכה רגלית עד לכותל המערבי – שם חיכו להם ההורים ונערך טקס סיום מרגש.

המסע שהיה מאתגר במיוחד, נערך סביב נושא האמונה שבו התלמידים עוסקים במסגרת התוכנית הייחודית בגמרא מסכת ברכות.

ערך נוסף שבא לידי ביטוי במסע היה הערבות הדדית. אותו יישמו התלמידים הלכה למעשה בעזרה ההדדית בקשיים בהליכה, בלינת שטח ובאופן ייחודי כאשר אחד התלמידים שנולד עם שיתוק מוחין וביום יום נעזר בהליכון – ביקש גם הוא ליטול חלק במסע. התלמידים התנדבו בצוותים לסחוב אותו בהליכה של קרוב ל27 ק”מ עלייה בדרך לירושלים באמצעות ‘טרקר’, כיסא מיוחד עם גלגלים.

ינון יחזקאל, תלמיד שכבה י”א, מוביל חברתי של שכבה ט: “בהתחלה חששתי שלא אצליח לשלב בין המסע עם החברים שלי משכבה י”א, לבין התפקיד שלי כמוביל שכבה ט, אבל יש משהו מיוחד במסע להיות גדולים, שמפגיש ומגבש את כל הישיבה ביחד. דיברנו על ערבות הדדית של לוחמי תש”ח בקרבות על ירושלים, ותוך כדי הליכה, קיימנו בגופנו ערבות הדדית כל הדרך העולה לירושלים”.

פורסם בתאריך: 22.09.2022