חדשות וחדשנות בחינוך >

לא עוצרים בקורונה: אמית חצור צוללים ומתעצמים

לצד העליה בגלי התחלואה וימי החורף הסוערים, תלמידי כיתות י”ב מקרית החינוך אמית חצור לא ויתרו על סיום פרויקט העצמה, ירדו לאילת ועברו קורס צלילה.

מדובר בפרויקט העצמה של כיתה י”ב, שהוקם לפני 15 שנה בבית החינוך אמית חצור, אותו מוביל שרלי שריקי, תושב צפת. הפרוייקט כולל מפגשים שבועיים, בהם לומדים התלמידים על צדדים שונים בהקשר של ניהול פיננסי, תלושי שכר, ביטוחים לרכב וכדומה.

שיאו של הפרויקט בשבוע קורס צלילה באילת, בו הנערים מתמודדים עם תכנון וניהול השבוע, כאשר במקביל מתמודדים עם קשיים בקורס הצלילה עצמו, עם פחדים ומחסומים אישיים. במהלך הפרויקט, ובעיקר בשבוע הצלילה הנערים מחזקים את רמת האמון ביניהם, נדרשים לגלות אחריות אישית, אחריות על בן הזוג בצלילה ועל הקבוצה כולה. המפגש עם המים ועם העולם שמתחת להם מזמן לנערים התמודדות עם קשיים ופחדים ומחזק בהם את תחושת המסוגלות, את תחושת הביחד והעזרה לאחר ואת היכולת להתגבר על אתגרים ומכשולים בעתיד.

קורס הצלילה הינו האחרון ברצף תוכניות ההעצמה שהתלמידים חווים במהלך שנות הלימוד בבית החינוך הכוללים בין היתר סדנאות גלישה וטיפוס מצוקים, ליצנות רפואית, קורס ניווט, מפגשים ימיים בכנרת, סדנאות שטח להורים וילדים ועוד.

התלמיד דוד עמיר שיתף: “הגעתי לצלילה עם הרבה חששות ופחדים שיקרה משהו מתחת למים בעומק ומשהו ישתבש. אבל לאט לאט הפחדים מופגים כי מצלילה לצלילה מבינים שזה לא כזה נורא. בפן הקבוצתי, זה היה שבוע מגבש, במיוחד כאשר הצלילות היו בזוגות”.

שרלי שריקי: “אחד הנערים נמנע מכל פעילות חברתית, אחרי לחץ ושכנוע של הצוות הוא קיבל החלטה לצאת. התהליך שהוא עבר במהלך השבוע ריגש את כולנו. אין ספק שחווית ההצלחה שלו בקורס תלווה אותו בהמשך דרכו. זה מחזק אצלי את ההבנה של הפער בין מה שאני קבלתי כילד לבין ההזדמנות שהנערים קיבלו עכשיו ועד כמה זה ישפיע על ההחלטות והכיוונים שיקחו בהמשך”.

בועז יוספי, מנהל קרית חינוך אמית חצור: “הצלילה וכל מה שסביב מוציאה מהנערים כוחות, התמודדות, אתגרים אישיים לצד עבודת צוות וחיבור בין בני הנוער. בנוסף לחיזוק האישיות, תוכניות ההעצמה נועדו גם להעביר מסר שהלימודים הם לא בהכרח חזות הכל, אלא חלק ממכלול של תהליך בניית דמות הבוגר השלמה”.

פורסם בתאריך: 31.01.2022