חדשות וחדשנות בחינוך >

לא נותרה עין אחת יבשה

לא נותרה עין אחת יבשה

טקס יום השואה באמית קריית מלאכי, התקיים בסימן ‘ילדים בשואה’, בטקס נכחו צוות מנהל מחוז דרום בחינוך הדתי.

ביום שלישי השבוע, התקיים טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתיכון אמית קריית מלאכי החליטו להקדיש את הטקס למליון וחצי ילדים שנרצחו בשואה, התפאורה הייתה מעוטרת במשחקי ילדים, על הבמה נתלה ציור של ילד בוכה עומד על גדר תיל ולבוש חולצת פסים, אותיות הרכיבו את המשפט: “אתה נשארת גוזל שנפל”, ומשחקים ובובות פוזרו לצד נרות נשמה. בטקס התארחו מפקחי החינוך הדתי. הטקס החל בקידוש ליל שישי בשואה, ובקטע משחק של שני ילדים בשואה. לאחר מכן עלו הילדים לשיר את השיר ‘מראה של ילד’.

דוד חטואל, מנהל מחוז דרום, ששכל את כל משפחתו בפיגוע רצחני, עלה לומר קדיש וסיפר לילדים עד כמה קשה לשמוע על מוות של ילד, “כשאנו שומעים בחדשות שילד נרצח, כמה זה קשה לנו, תחשבו פה מדובר על מליון וחצי ילדים. קשה להבין את זה.”

בתום דבריו, עלה תלמיד כיתה ז’ לירן אשואל ושר את השיר ‘תגדל’ של פוליקר, אליו הצטרפו התלמידות טוהר ושחר ואחריו המשיכה את השיר שילת, שביצעה מונולוג מיער הילדים שהעביר צמרמורת בקהל. השיר הסתיים בהפרחת בלונים ובמשפט: “לזכרם של מליון וחצי ילדים באירופה, שלא יגדלו עוד.”

מנהל בית הספר, אביעד גבאי, סיכם את הטקס ואמר: “לעולם לא עוד. הנצחון על הנאצים נעשה בבניה של ארצנו, באהבה וחיבור אחד עם השני. אסור לנו לשכוח את היום הזה, וחייבים להישמר מריב האחים בתוכנו, היום הזה צריך להדגיש לנו יותר מכל שאנו צריכים לשלב ידיים בארצנו, כי אין לנו ארץ אחרת. משמח לראות את מוערבות התלמידים להיות שותפים בבנית הטקס וביצועו.

ואני גאה בתלמידי בית הספר שהתייחסו בכבוד גדול וברצינות והתייחדו עם זכר הנופלים”.

את הטקס המרגש הפיקה יחד עם התלמידים, הרכזת קרן אור אזולאי והוא הועבר אל ההורים בשידור חי בעמוד הפייסבוק של בית הספר. כעת מתכוננים התלמידים לקראת טקס יום הזיכרון העירוני אותו ינהלו בשבוע הבא. מוזמנים להגיע.

פורסם בתאריך: 19.04.2023