חדשות וחדשנות בחינוך >

כשהאמנות פוגשת את הרצון הטוב ואת הלב

במסגרת תכנית מעורבות חברתית יצאה נציגות תלמידי שכבה ט’ מתיכון אמית באר טוביה בהובלת מיטל אלחדד, רוית נאור ותלמידי מכינת אמנות, ליום התנדבות בבית הספר לצרכים מיוחדים, ‘עלה’ מוריה, בגדרה.

מרכז ‘עלה’ מוריה בגדרה הוא בית חם לילדים, בני נוער, וצעירים עם מוגבלויות שונות. במקום זה ניתן מענה טיפולי ושיקומי לאוכלוסיות עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם ובעיות רפואיות מורכבות.

במהלך הביקור נערך מיזם אמנות בהשראת האמנית היפנית המפורסמת בעולם, יאיוי קוסאמה שעבודותיה מאופיינות בדגמים אובססיביים של נקודות ורשתות המכסים משטחים בחזרתיות אינסופית ויוצרים חוויה סוחפת. הפעילות האומנתית היוותה הומאז’ ליצירתה של האמנית. במהלך המפגש אף התקיימה פעילות ספורט עם החניכים, כשהתלמידים היו אחראים על כל תחנה, והפעילו את החניכים הנרגשים.

התלמידים סייעו לצוות החינוכי במקום והתרגשו מאוד להפגש עם החניכים אשר הביעו שמחה רבה והתרגשות במהלך הפעילות.

אביטל סולש, תלמידת כיתה ט6 שיתפה: “היה ממש מעניין לראות עולם אחר, מסגרת אחרת, ילדים ששונים ממך, ולנסות איכשהו להיכנס למסגרת הזאת בהכלה ובסבלנות. ממש נהניתי לעשות משהו יוצא דופן. לצאת ממסגרת בית הספר עם החברים, ולפגוש אנשים מלאים בטוב לב. גם הצוות וגם התלמידים”.

סימה יוסף מנהלת החטיבה: “המפגש היה מרגש ומעצים, וכלל הכנה לפני הפעילות, ועיבוד רגשי בסיומה. הקשר שלנו עם בית הספר ‘עלה’ הוא בעל רב ערך לנו ולתלמידינו ואנו נמשיך לטפח אותו”.

פורסם בתאריך: 03.01.2022