חדשות וחדשנות בחינוך >

כך לומדים אומנות באנגלית

כך לומדים אומנות באנגלית

קרדיט צילום תמונות: Avishag&Argaman

לאחר מסע של שנה התכנסו מסלול מופ”ת בקריה החינוכית אמית המר ברחובות לערב של היסטורית האמנות באנגלית. מדובר בערב שיא של חדשנות פדגוגית באנגלית לתלמידי המסלול, לאחר שלאורך השנה התרחש תהליך למידה רב-תחומית באומנות מעשית ועיונית בהובלת רכזת אנגלית אושרית מור והמורה נינה ברנר. במהלך השיעורים, למדו התלמידים בצורה חדשנית ומרתקת על האמנים פבלו פיקאסו, קלוד מונה ווינסנט ואן גוך, אורח חייהם, על ההיסטוריה האומנותית בכלל ועל סגנונו היחודי של כל אמן בפרט.

התלמידים נחשפו למגוון של ידע וטכניקות בתחומים שונים, לערכים ולמיומנויות אשר מרחיבים את ארגז הכלים שלהם כבוגרים במאה ה-21. לאורך השיעורים יצרו התלמידים בעצמם יצירות אומנותיות ברמה גבוהה, וכל זאת בשפה האנגלית. התוצרים היו רבים ומגוונים, כאשר כל שיכבת גיל יישמה הלכה למעשה את הטכניקות האומנותיות בהן התשמש האמן שעליו למדו לאורך הפרוייקט. הקנבסים השונים הציגו ציורים שונים מעולם הטבע והדמות, כאשר כל תלמיד הוסיף לציור את הפרשנות האישית והצבעונית שלו.
באירוע השיא השתתפה ההנהלה, הצוות המקצועי והחינוכי והורי התלמידים ליצירה משותפת, חווייתית ומלמדת. בסיום האירוע קיבל כל תלמיד עיתון מעוצב באנגלית אותו יצר, יצירות שציירו על קנבס ומחברת מסכמת על תהליך הלמידה המתמשך.

התלמיד אוהד ברנס שיתף: “אהבתי במיוחד את השילוב בין שני תחומי עניין שהם לכאורה שונים אבל הם בעצם זהים – שפה. שפת האנגלית ושפת האמנות. השילוב ביניהם היה מאד הגיוני, הוא מעשיר ומעמיק, ובדרך הזו למדתי גם על אמנים שונים ואמנות מגוונת וגם אנגלית ברמה גבוהה, וכל זה בדרך של למידה מהנה והעשרה”.
אושרית מור, רכזת אנגלית בקרית החינוך אמית המר: “במשיכת מכחול אחת, יצרנו וצבענו עולם שלם של למידה, של חוויה של עשייה ושל למידה אחרת-פורצת את גבולות הקנבס ומרחיבה אופקים ומחשבה. זה לא היה מתאפשר ללא הנהלה תומכת וצוות מסור שבתהליך שותפות אמיתי הוביל את התלמידים במסע המופלא והמרגש הזה”.
”אליחי דדי מנהל קריית החינוך: למידה רב תחומית כזאת המשלבת ידע ומיומנויות במספר נושאים, מייצרת העמקה וחיבור אמיתי של הלומדים. שאפו לצוות החינוכי הנפלא על יצירתיות כפולה.

פורסם בתאריך: 11.06.2023