חדשות וחדשנות בחינוך >

כולנו אור איתן

בעקבות משבר הקורונה, התחדד בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים הצורך בנתינת מענה לכלל צרכי התלמידים, הרבה מעבר להקניית ידע במסגרת מערכת השעות הלימודית.

כבר לפני מספר שנים נפתח גמ”ח בית ספרי שנועד לעזור לאנשים מתוך הקהילה, בעקבות הגדילה בהיקף הבקשותות, עלה הצורך להגדיל גם את מערך הפעילות. “צריך להבין שבית ספר הוא מרכז קהילתי וכשיש משפחה שצריכה סיוע, היא קודם כל פונה לבית ספר ובית ספר צריך לתת מענה”, מסביר דניאל בארי מנהל בית החינוך. “זה יכול לבוא לידי ביטוי בציוד, משקפיים, הלבשה, רהיטים לבית ועוד”.

בנוסף הוקם מרכז טיפולי הוליסטי שנקרא ‘ואהבת’ כדי לתת מענה של טיפול רגשי לתלמידים שזקוקים לכך. לא סוד שבעקבות הקורונה יש התגברות של קשיים רגשיים, במקום להפנות את ההורים החוצה, דבר שלפעמים משפחות גם לא יכולות לאפשר לעצמם, המטרה היא לעזור ולאפשר טיפול בבית הספר עצמו. כך גם השנה נפתחה מכינה קדם צבאית – ‘מכינת אמית בניה’ גם היא שוברת תקרות זכוכית, פותחת אפשרויות לתלמידים שלומדים שם מקצוע הנדסאי מכונות – אחד המקצועות המובילים בשוק, כדי לתת מענה לתלמידים בכל שלב שהם זקוקים לכך.

מיזם נוסף הוא קרן מלגות לבוגרים, בכדי ללוות את הבוגרים במכינה, בצבא וגם לאפשר להם לימודים אקדמאיים. “אלו דברים שבית ספר צריך לדעת לתת את המענה כמקום קהילתי, מהרגע שתלמיד מגיע אלינו ולכל החיים, והיום אין לנו מאיפה לתת, המדינה לא מכירה בצרכים האלו עדיין אבל אנחנו מכירים”, מוסיף בארי. “במקום להגיד אין, אנחנו רוצים להגיד יש”.

בהתאם לכך, בימים הקרובים יוצאת קהילת אמית איתן בקמפיין גיוס המונים לטובת מתן מענה בצרכים הללו. “קהילת אמית אמית איתן חרטה על דגלה את השפה של כלל ישראל, למנף את ההצלחה בקודש, בערכים ובחינוך. במיוחד עכשיו אחריי תקופת הקורונה, אנחנו רוצים להיות שם בשבילם ולתת להם את מה שהם זקוקים לו. בשביל לבנות את דור העתיד- אנחנו צריכים לתת להם מעטפת משפחתית ומקצועית, חמה, מחבקת, כזו שתתן להם את הכוח לעוף הכי רחוק שאפשר. אנחנו קוראים לכם להיות שותפים לחלום הזה לבשורה הזו, ללוות את התלמידים 360°”.

לתרומות חפשו ‘כולנו אור איתן’ בגוגל או סקרו את הברקוד המצורף

פורסם בתאריך: 23.11.2021